Klacht: Kapot kerstcadeau

Mikkomik op 29 december 2014 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

Beste Blokker,

Ik ben erg teleurgesteld in hoe ik ben geholpen in het blokker filiaal in het winkelcentrum Woensel in Eindhoven (Filiaal 31).
Ik heb van mijn ouders een Dolce Gusto Picolo gekregen voor kerst aangezien ik die al een hele tijd graag wilde hebben.
Nu zagen mijn ouders in de laatste week van november de €50 retour actie die jullie zo mooi aanprezen in het foldertje. Mijn ouders zijn deze dus meteen gaan halen zodat ze zeker van deze actie gebruik konden maken, dit was dus op 26 november.
Op kerstavond heb ik het cadeau pas zelf gekregen en die de volgende dag meteen uitgeprobeerd, en kwam er bij de tweede kop koffie achter dat het waterreservoir lekte. Doordat het kerst was en omdat er al plannen waren konden we niet naar de Blokker toe met ons probleem dus zijn we vandaag 29 december gegaan.
In dit filiaal kregen wij te horen dat deze ter reparatie retour moest worden gestuurd en dat dit meer dan 4 weken kon duren, ze konden hem niet omruilen want het was al te laat, hadden we hem maar eerder moeten uitproberen, een kerstcadeau nota bene.
Ze kon hier niks aan doen want zo waren de regels en die moesten nageleefd worden en anders konden we het zelf regelen met Krups.
U kunt vast wel begrijpen wat voor teleurstelling dit is om dit te horen bij een kerstcadeau en hoe mijn opvatting van Blokker achteruit is gegaan.
Als wij op deze manier geholpen worden bij de Blokker dan zullen jullie ons niet meer terug zien!

Een oprechte verontschuldiging en een waardebon voor alle moeite die we nu zelf hebben moeten nemen, dit zodat we ons vertrouwen in Blokker in de toekomst kunnen voortzetten.

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Blokker in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Blokker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

8 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Blokker beoordeeld.

Blokker

Heeft op 30 december 2014 om 17:37 geantwoord

Beste heer van Gerwen,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij begrijpen uit uw bericht dat u teleurgesteld bent in Blokker vanwege twee verschillende zaken.

Ten eerste bent u teleurgesteld over het feit dat u uw Dolce Gusto apparaat niet meer kon omruilen voor een nieuwe in het filiaal. Wij begrijpen uw teleurstelling hierin. Echter, de winkel heeft in dit geval gehandeld volgens de procedures van Blokker. Op het moment dat een winkelaankoop binnen dertig dagen na aankoop defect blijkt te zijn vanwege een productiefout, kan dit artikel nog worden omgeruild. Wanneer het artikel buiten deze termijn defect blijkt te zijn, moet het ter reparatie worden opgestuurd. In uw geval bent u vanwege het feit dat het een kerstcadeau is geweest, te laat achter het defect gekomen. Wij begrijpen dat u hier ongemak door heeft ondervonden en bieden hiervoor onze excuses aan.

Uw tweede klacht betreft de duur van de reparatieperiode. Voor iedere reparatie geldt een reparatie periode van maximaal 8 weken. Wij begrijpen dat dit een lange periode is. Helaas is het vanwege logistieke redenen niet mogelijk om dit proces te versnellen. Wanneer u uw apparaat ter reparatie aanbied bij een filiaal zal het filiaal deze meesturen naar het reparatiecentrum van Blokker. Vanuit daar wordt het doorgestuurd naar de reparatieafdeling van de desbetreffende leverancier. Vervolgens wordt het artikel gerepareerd. Na de reparatie wordt het artikel teruggestuurd naar het reparatiecentrum van Blokker. Daar wordt het artikel gecontroleerd om vervolgens weer terug gestuurd te worden naar het filiaal waar u het ingeleverd heeft. De verzending van artikelen gaat niet per stuk maar een tot enkele keren per week tegelijkertijd met andere defecte/ gerepareerde artikelen. Het gehele proces neemt daarom enige tijd in beslag.

U kunt er ook voor kiezen om zelf uw apparaat direct naar de leverancier te verzenden. In dat geval zal de periode dat u uw apparaat zal moeten missen aanzienlijk korter. De verzendkosten zijn dan echter wel voor uw eigen rekening. Mocht u voor deze optie willen kiezen dan raden wij u wel aan om eerst contact op te nemen met de leverancier.

Blokker kan u helaas geen leenapparaat aanbieden voor de tijd dat u niet over uw eigen apparaat kan beschikken. Wij hebben geen leenapparaten.

Excuses voor het ongemak.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Blokker Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door