Klacht: Kan geen gebruik maken van schadeverzekering boeken van Dijk

op 21 juli 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Ik heb dit jaar voor het eerst boeken besteld van van dijk. ik heb hierbij de extra verzekering afgesloten voor schade en diefstal. Bij het inleveren van de boeken werden twee boeken als te zwaar beschadigd bevonden en zodoende niet geaccepteerd. Ik had verwacht dat dit onder de schadeverzekering zou vallen maar ik kreeg een factuur van 110,45! Dit is de nieuwprijs voor de twee boeken. De verzekering zou niet gelden aangezien ik dit voor het inleveren zelf via een speciaal formulier al aan hadden moeten geven. Bij navraag bij de klantenservice bleek dit de gang van zaken te zijn. Dat hier geen woord over gerept werd in de correspondentie over het inleveren van de boeken Vond ook de medewerker van de klantenservice vreemd. Hij gaf aan dat het wel in de voorwaaden was opgenomen die bij het afsluiten van de verzekering als bijlage in te zien zouden zijn geweest….

Op deze manier vangt van Dijk geld voor de verzekering en de nieuwprijs voor de boeken. Dit is geenszins een redelijke en eerlijke gang van zaken.

Ik wens de factuur niet te betalen en gebruik te kunnen maken van de verzekering

Ik hoop dat in de correspondentie in de toekomst mensen er op gewezen worden dat zij zelf de schade moeten melden om gebruik van de verzekering te kunnen maken en dat bij het inleveren zelf de verzekering al niet meer ge

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 21 juli 2016 om 13:50 geantwoord

Beste Arnoud,

Wij zien dat op het klantnummer van Katinka (BP0316) dat alle boeken correct zijn ingeleverd en er geen schadenota is opgemaakt.

Kan het zijn dat het om een ander klantnummer gaat? Wanneer dit niet het geval is zal er geen schadenota worden opgemaakt en hoeft u niks te betalen.

VanDijk.nl

Heeft op 21 juli 2016 om 14:19 geantwoord

Ik heb helaas een typfout gemaakt in het klantnummer. Het gaat om Ezechiel Jore nummer BP0136

Bericht van Van Dijk Educatie

1 jaar geleden - Bedankt voor het doorgeven van het juiste klantnummer! Om welke boeken gaat het die niet zijn geaccepteerd? Helaas is de inlevering nog niet verwerkt in ons systeem omdat de inleverdag vandaag plaats heeft gevonden. Morgen zijn de boeken in ons systeem verwerkt. Met vriendelijke groet, VanDijk.nl

Reactie van de melder van de klacht Arnoudjore

1 jaar geleden - Het gaat om de volgende boeken/ artikelen: 7961402 en 8251654

Bericht van Van Dijk Educatie

1 jaar geleden - Bedankt voor het doorgeven van de juiste gegevens! Wij maken een uitzondering en u mag de 2 artikelen nog naar ons retourneren met het formulier 'Regeling vervanging bij schade of diefstal'. Dit formulier is te downloaden via onze website. Wanneer de boeken hier binnen zijn gaan wij er voor zorgen dat ze als correct ingeleverd worden beschouwen. Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, VanDijk.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Arnoudjore