Klacht: kadokaart Hema Lekker weg verlopen -geen compensatie, moet betalen voor verlenging!

op 09 juli 2012 over HEMA Lekker Weg in de categorie Reizen Algemeen

Dit is toch niet de service die wij persoonlijk van een gerenommeerde zaak als Hema gewend zijn. Wij hebben een kadokaart vorig jaar dd. 3 juli kado gekregen. Nergens op de cover of op het bijbehorende boekje staat een geldigheidsdatum vermeld, na de kaart zelf uit de doos te hebben gehaald om het op dat moment gaan te verzilveren bleek de kaart niet meer geldig te zijn… Dit nog geen jaar later, dd. 30 juni 2012.
Na reclamatie bij de Hema online, blijken zij bereid de kaart eenmalig te verlengen, kosten ad 9 Euro.

1. Zijn wij van mening dat een geldigheidsdatum overzichtelijk op de verpakking/ een bijbehorende voucher moet worden vermeld. Zeker in het geval wanneer het kado wordt gegeven.
2. Maakt een gerenommeerde zaak als Hema absoluut geen reclame wanneer zij hier de klant niet tegemoet willen komen. Zelfs eigen personeel geeft aan dat dit hen ten zeerste bevreemd, dat zij er niets aan kunnen doen, maar toch zeker van mening zijn dat dit minimaal 2-5 jaar geldig zou moeten zijn (eigenlijk zelfs blijvend). Wat is in deze drukke maatschappij nu een termijn van slechts een jaar?! En als je die wilt stellen, is het fair deze duidelijk te vermelden. M.i. een verkapte vorm van inkomsten werven, niet fair t.o.v. klant. Misschien erg kritisch, maar wij hadden in deze een veel coulantere houding va een zaak als Hema verwacht. Een tegenvaller dus. Er zitten dus duidelijk ristricties aan deze kaart. Houdt hier rekening mee!!!

Jammer! Ik zelf -en nu ook onze vrienden waarvan wij deze kaart kado hebben gekregen- zullen om deze reden deze kaart dus niet meer aan een ander kado geven. Beter een kadobon die langer geldig is.

Kosteloze verlenging van de kaart, ook al betreft het slechts een verlenging van enkele weken. Geef de klant de kans om zijn tegoed te kunnen benutten. Dan alsnog niet gebruikt, is het een verwijtbare zaak (nu dus niet).

Verder moet Hema de geldigheidsdatum duidelijk zichtbaar vermelden!

Alle klachten die gemeld zijn door P. en L.