Klacht: Justin Bieber Kaartjes

op 04 april 2013 over Rang1tickets in de categorie Kaartenverkoop

Vorig jaar 3 kaarten besteld voor het concert van Justin Bieber,dit zouden 1 ste rang kaarten zijn van ruim 400 euro krijg ik kaarten binnen van 57,20 per stuk dus een totaal bedrag van 171,60.Ik ben gewoon genaaid voor 250 euro.

Het geld wat ik teveel betaald heb terug ontvangen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Rang1tickets in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Rang1tickets een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Rang1tickets beoordeeld.

Rang1tickets

Heeft op 15 april 2013 om 13:44 geantwoord

Het prijsverschil wordt in onderstaand schrijven uitgelegd;

Wij zijn een bedrijf dat zich specialiseert in het in- en verkopen van toegangsbewijzen. Het gaat hierbij voornamelijk (dus niet in alle gevallen) om toegangsbewijzen voor voorstellingen, sportevenementen en concerten die al lange tijd uitverkocht zijn. Wij maken het mogelijk om op een later moment toch nog te kunnen beslissen naar een voorstelling te gaan, ook al is deze voorstelling al uitverkocht. Uiteraard verkopen wij ook tickets voor concerten en evenementen die nog niet uitverkocht zijn. Soms is een concert uitverkocht maar worden er later nog extra tickets vrijgegeven.

Op onze website geven wij aan dat ons bedrijf kaarten verkoopt tegen een prijs die gebaseerd is op vraag en aanbod en vaak hoger is dan de inkoopprijs van de toegangsbewijzen. Leest u onze beschrijving van onze bedrijfsactiviteiten na op www.rang1tickets.nl.

Naast deze tekst die te lezen is op onze homepage is de koper ook nog eens verplicht om onze algemene voorwaarden door te lezen voor de koper de bestelling definitief maakt. In onze algemene voorwaarden leggen wij onder andere uit dat wij de toegangsbewijzen verkopen voor een prijs die dikwijls hoger is dan de inkoopprijs, afhankelijk van vraag en aanbod. Bij het plaatsen van uw bestelling heeft u het vakje bij onze algemene voorwaarden aangevinkt en bent u zodoende met onze algemene voorwaarden akkoord gegaan. Het is niet mogelijk om een bestelling te doen zonder akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden. Bovendien staan de originele verkoopprijzen op de site vermeld. Het is de verantwoordelijkheid van de koper om onze algemene voorwaarden aandachtig door te lezen om vervolgens tot de koop over te gaan.

Ook vermeld Rang1tickets de kostprijs van de tickets bij het aanbieden van de tickets. (Indien de kostprijs bekend is)

Onze klanten zijn hierdoor goed geïnformeerd als zij bij ons een bestelling doen. Wij vinden dit erg belangrijk omdat wij niet willen dat mensen denken dat wij het officiële verkooppunt zijn. Vandaar ook de volgende tekst:

Rang1Tickets.nl is een onafhankelijke website die zich specialiseert in secondary ticketing. Rang1Tickets.nl is op geen enkele wijze gelieerd aan concert/evenement organisatoren, officiële verkooppunten en artiesten. De prijzen op Rang1Tickets.nl zijn gebaseerd op vraag en aanbod en verschillen in de meeste gevallen van de prijs die eventueel op de tickets staat. Namen van artiesten en evenementen worden uitsluitend gebruikt om onze producten te beschrijven.

We kunnen dan ook niet ingaan op uw verzoek een bedrag terug te storten op uw rekening.

Alle klachten die gemeld zijn door tammen