Mijn Klacht:
Meerdere malen heb ik jurofoon geraadpleegd voor juridische kwesties. Maar als het er op aankomt moet je extra betalen voor een advocaat die je via jurofoon kunt inhuren. Je betaald dus lidmaatschap voor niets. Zo had ik een conflict met een energie maatschappij en hun incassobureau over een factuur waar ik reeds een betalingsregeling had getroffen, maar toen zij stopte te incasseren ben ik de afspraak handmatig gaan navolgen. Gewoon maandelijks betalen dus. Toen deze “Gewoon doen” energiemaatschappij hun incasso bureau op mij afstuurde wlke mij dwong tot een betaalregeling inclusief incassokosten heb ik de jurofoon gebeld. Die is er toch niet voor niets, dacht ik. Jurofoon vertelde mij dat ik een afspraak kon maken met een van hun advocaten die ik vervolgens moest betalen!!! Geen advies dus! Na een telefoongesprek met een advocaat die ik direct belde met dezelfde vraag wist ik dat ik in mijn recht stond. Deze advocaat vroeg € 0 ,-
Ik heb onmiddelijk mijn lidmaatschap met jurofoon opgezegd, maar moest nog wel even een jaartje doorbetalen.
Jurofoon: NIET DOEN! (evenals de Nederlandse Energie Maatschappij)
Gewenste Oplossing:
Ik ben tevreden als mensen weten dat je aan de jurofoon niets hebt. Liefst zou ik zien dat deze praktijk grondig wordt onderzocht op hun diensten. Juridisch advies krijg je er niet althans niet voor het bedrag dat je jaarlijks betaald.
Tip aan jurofoon: Bied oplossingen als daarom gevraagd wordt of laat duidelijk weten dat mensen meer moeten betalen als ze een oplossing zoeken.
Het mij terugbetalen van mijn jaarlijks bijdrage zou op zijn minst op zijn plaats zijn.
