Klacht: Verdenking van winkeldiefstal

[email protected] op 03 maart 2025 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn naam is P. Wessing. Ik ben afgestudeerd in Nederlands Recht en Algemene Cultuurwetenschappen. Ik heb gewerkt als advocaat, bedrijfsjurist, adjunct-directeur bij het destijds zo geheten GAK, thans UWV. Gedurende jaren bezoek ik regelmatig uw filiaal aan de Hatertseweg. Thuis maak ik tevoren een lijstje op van artikelen die ik nodig heb, zodat ik niet behoef te zoeken en doelbewust op de gewenst artikelen in de winkel afstap. Op mijn rug draag ik altijd een rugzak, als ik boodschappen doe, waarin de gekochte en betaalde goederen worden meegenomen. Op zondagavond 2 maart 2025 rond 18.15 uur wilde ik de uitgezochte artikelen in het boodschappenmandje aan een kassa afrekenen, toen mij op onaangename wijze gelast werd mijn rugzak te openen, teneinde mij daarin een controle te laten welgevallen. Ik verstarde van schrik en verontwaardiging ter plaatse. Nimmer heb ik ooit enig vermogensmisdrijf begaan, noch ben ik überhaupt ooit met de strafrechter negatief in aanraking gekomen. Ik protesteerde tegen deze bejegening. Opeens stond er een mannelijke persoon bij de kassa die mij gelastte mijn rugzak te laten controleren. Ik zei hem dat ik een klacht tegen dit gedrag zou indienen. Daarop zei hij dat ik een winkelverbod zou krijgen, als ik niet medewerkte. Omdat dit voorval de aandacht trok van omstanders, heb ik toegegeven aan het bevel. Uit het strafrecht moet bekend zijn, dat eerst bij een redelijke verdenking van een strafbaar feit tot het nemen van maatregelen mag worden overgegaan. Mijn gedrag echter, dat niet afweek van mijn gedrag op andere tijdstippen, gaf niemand aanleiding tot bovenomschreven vernederende en denigrerende maatregelen. Het gedrag van het hierbij betrokken personeel , gebaseerd op willekeur en een machtspositie, kwalificeer ik als aanmatigend, hautain en beledigend. Ik verzoek u om aandacht aan deze klacht te besteden en het hierbij betrokken personeel ter verantwoording te roepen. Het gaat er ook vooral om er rekening mee te houden, dat niet iedere bezoeker van dit Jumbofiliaal een potentiële winkeldief is. Hoogachtend, P. Wessing.

Gewenste Oplossing:

Verontschuldigingen van de kant van het personeel, dat bij bovengenoemde aanvaringbetrokken was. Verder wens ik in het vervolg gewoon, zonder te worden lastig gevallen, te kunnen blijven inkopen doen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

3 weken geleden - Mijn klacht wordt niet behandeld. Jumbo? Een zaak om nooit meer te bezoeken!

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

3 weken geleden - Jumbo behandelt mijn klacht niet, zonder redengeving. Dat feit bestempelt Jumbo tot een geestelijk klein kruideniertje. Met mensen zoals bij Jumbo blijkbaar werkzaam, die gegronde klachten niet willen of kunnen behandelen, wil ik niets meer te maken hebben. U realiseert zich kennelijk niet, dat er in het intermenselijke verkeer soms andere waarden gelden dan centjes verdienen. Ik zal geen van uw winkels ooit nog bezoeken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]