Klacht: zonneboilersysteem niet compleet geinstalleerd, lekt en bedrijf reageert niet

op 17 mei 2018 over Jouw Energie in de categorie Installatiebedrijven

Louis de Win, baas van dit bedrijf heeft vanaf juni 2017 een warmtepompzonneboiler met collectoren op onze woning aangebracht. De eerste contacten met Louis waren erg prettig. We kregen vlot antwoord op gestelde vragen en afspraken ed werden goed en vlot nagekomen. Het installeren leek in eerste instantie goed te gaan, maar de collectoren pasten niet op het dak (hij had een fout gemaakt met de berekening van de koppelstukken). Toch heeft hij de set op het dak gezet waardoor de schoorsteen beschadigd is, een aantal pannen beschadigd en ook een ondeugdelijk bevestigingssysteem. Er zijn ook flinke lekkages op het dak ontstaan. Later had hij smallere collectoren laten komen en ook een ander bevestigingssysteem wat wat robuuster was. Tijdens het monteren viel een collector op onze zonnepanelen waardoor er een forse kras op kwam. Daarnaast bleken er allerlei slordigheden te zijn (overdrukventiel niet aangesloten, koppelingen niet aangedraaid, enz). Hij moest dus nog langskomen om dat te doen. Dat is diverse keren gebeurd, maar doordat hij iedere keer erg laat kwam lukte het toch weer niet om alles af te maken. Uiteindelijk alles op papier gezet en op 7 december 2017 zou hij komen om de laatste zaken af te maken. Door regen kon hij toen niet het dak op en zou hij later een afspraak maken. Sindsdien reageert hij niet meer op mijn mail, appjes en telefoontjes. In eerste instantie was het niet zo urgent omdat het op zich ongeveer werkte, tot half april er een ernstige lekkage optrad en het hele collectorcircuit leegliep en het water niet meer opwarmde. Ook daarna geen reactie meer gehad, ook niet na vele pogingen. Via een werknemer probeer ik nu contact te krijgen, maar ook dat lukt tot nu toe niet. Provisorisch is er nu voor gezorgd dat de boiler iig weer opwarmt.

Ik wil:
-een werkend systeem, dat niet een paar maanden werkt en vervolgens weer stopt.
-dat alle restpunten en slordigheden gerepareerd worden.
-alle schade (aan schoorsteen, dak, zonnepanelen ed) hersteld wordt
-een garantie dat het blijft werken
-controle (liefst van een onafhankelijke derde) dat het systeem ook in orde is.

Reactie van de melder van de klacht zonneboiler

10 maanden geleden - We zijn nu weer bijna een jaar verder. Nog steeds geen enkele reactie van het bedrijf. Ondertussen wel na overleg met een advocaat een ander bedrijf in de arm genomen om eea te repareren. De schade wordt daarna (evt dmv juridische procedure) verhaald op Jouw Energie Louis de Win

Alle klachten die gemeld zijn door zonneboiler