Klacht: Van het kastje naar de muur

op 02 maart 2017 over jongeren loket in de categorie

Goedemiddag meneer/mevrouw,

Mijn zusje is ondertussen al anderhalf jaar aangemeld bij de jongerenloket en heeft ook coach(es). Zij komt van het speciale onderwijs en kreeg negatief studie advies waardoor zij geholpen zou worden aan een baan door de jongerenloket. Destijds ben ik en mijn moeder in bezwaar gegaan tegen deze besluit. Om het feit dat zij nog jong was en het zonde zou zijn als ze enkel thuis zou zitten.Toen zijn wij gerust gesteld door de jongerenloket en is ons uitgelegd dat zij geholpen zou worden en een passend baan zou krijgen zodat zij niet thuis zou zitten.Hierop zijn wij gaan meewerken. Nou zijn we anderhalf jaar verder en mijn zusje zit nog steeds thuis en is niet geholpen aan een baan. Wij worden telkens door de coach en de verschillende trajecten etc in de wacht gezet. Het pijnigt mij en mijn moeder om te zien dat mijn zusje nog steeds elke dag thuis zit. Telkens als wij bellen krijgen we te horen dat er stappen worden ondernomen en vervolgens gebeurt er helemaal niets. We worden geroepen op gesprekken, waar we telkens hetzelfde moeten vertellen en worden wij hierna weer naar huis gestuurd om vervolgens weer te wachten. Ik ben het wachten beu en mijn zusje ook. Wij wachten al langer dan een jaar. Ik lees en hoor overal dat mensen klagen over dat de uitkering wordt stopgezet en of te weinig is. Ik vraag me af waarom de mensen die geen uitkering willen en echt willen werken in plaats van thuis zitten niet geholpen worden. Wij worden al een jaar van het kastje naar de muur gestuurd.

IK ben tevreden als mijn klacht en hulpkreet gehoord wordt en als er daadwerkelijk actie wordt ondernomen. Ik ben tevreden als ik iemand kan spreken die mijn zusje daadwerkelijk kan helpen en als zijn in korte tijd geholpen kan worden aan een baan, een training en of iets waardoor zij verder kan met haar ontwikkeling en niet meer thuis zit elke dag. MIjn zusje komt het speciale onderwijs en elke dag dat zij thuis zit is een stap achteruit in haar ontwikkeling.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over jongeren loket

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over jongeren loket nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ayhansatisahin