Klacht: Ontvreden over de werkwijze

op 09 februari 2016 over jongeren loket in de categorie

Goedemiddag meneer mevrouw,

Ik ben Neelam. Ik heb me vorig jaar in november aangemeld bij het jongerenloket in de hoop verder geholpen kunnen worden.
Het zit namelijk zo, ik ben al een aantal maanden op zoek naar werk, ( zeker meer dan een jaar) maar ik krijg maar geen sollicitatie gesprekken.
Ik werkte in een winkel in zwartjanstraat, your outlet store en ik was onder druk gezet om de winkel op me naam te nemen anders zou ik niet uitbetaald krijgen. Ik heb geen ander inkomen en mijn moeder en oma hebben het ook niet zo breed.
Ik moet mijn zorg ook zelf betalen.
Toen de winkel op me naam stond kreeg ik nog steeds niet uitbetaald heb heb ik aangedrongen om de winkel van mijn naam af te halen. De persoon voor wie ik werkte heet Tariq Arain.
Nog steeds heb ik bijna niks gezien van mijn geld. Ik kreeg maar 25 euro per dag en werkte meer dan 40 uur per week.
Nu ben ik in verwachting en is het logisch dat ik niet wordt aangenomen. Hierdoor heb ik me laten vertellen dat een uitstel of verlof kreeg van 3-6 maanden totdat me zwangerschap voorbij is en ik een beetje uitgerust ben. In de tussentijd ben ik blijven solliciteren en heb ik me ingeschreven bij verschillende vacaturesites en uitzendbureaus. Ik heb me bankafschriften ingeleverd bij het jongerenloket, me diplomawaardering, uitschrijf kamer van koophandel, afschriften van me spaarrekening, bewijs van inschrijving op werk.nl , andere formulieren die ik moest invullen voor afdeling inkomen. Zoals of ik vermogen heb en uitleg over me inkomsten en uitgaven.
Daarin had ik vermeld dat mijn vader me ziekenfonds eerst ging betalen maar sinds 2016 kan hij dat niet meer doen. Me ziekenfonds is duurder geworden omdat ik alles rond de bevalling verzekerd heb. Normaal zou het (in 8 weken geregeld zijn). ik had wel een voorschot gekregen op 19 januari van 475 euro. Daarmee heb ik de eerste maand zorg betaald en een deel van de babykamer. De vader van mijn kindje werkt als rij instructeur maar niet full time. hij was zijn pas kwijtgeraakt een had tijdelijk mijn pas gebruikt om geld over te maken van zijn leerlingen van de lessen en examens.
Als je op op mijn afschriften kijkt zie je ook dat geen enkele euro van het gestorte geld van zijn leerlingen op mijn rekening blijft. Alles gaat naar CBR en naar hem.
Doordat dit op me rekening gestort is zei diegene die me hielp( mevrouw Pirez) dat ik niet in aanmerking kon komen voor bijzondere bijstand – babyuitzet. Ik vind deze conclusie die ze getrokken heeft niet terecht omdat ik met een bijstand uitkering misschien net genoeg heb om me baby te voorzien in basisbehoeften. Maar daarmee kan ik niet mijn zorg betalen EN de meubelen voor de babykamer EN pampers en eten. Ze zei dat ik daarmee en me ziekenfonds moest betalen en de babyuitzet en ervan moest leven. Dit red ik helemaal niet.
Op 28 januari moest ik naar het jongerenloket komen en ik moest 2 uur van tevoren bellen als ik niet zou kunnen komen. Ik heb vervolgens een mail gestuurd omdat ik een aantal dagen heel erg last had van me rug en buik. Ik had ook in de mail vermeld dat ik een andere afspraak wou maken omdat ik afhankelijk ben van vervoer. Ik heb geen geld voor me ov chipkaart n ik heb ook geen auto. Ik woon gewoon op de Crooswijksestraat maar ik was een aantal dagen bij me tante omdat het daar wat rustiger is en er was geen ruimte om de spullen te ontvangen van de babykamer. ik heb geld moeten lenen bij veel familieleden die ik uiteindelijk moet terugbetalen.
Als ik ruimte gemaakt had zouden we de spullen van me tante naar me moeders huis brengen. We hebben het eigenlijk voor een paar dagen hier gelaten totdat er ruimte is. Plotseling belde de mevrouw van het jongerenloket die gaat over mijn inkomen en vroeg me waar ik was. Toen zei ik dat ik bij me tante was in IJselmonde omdat hier die babykast zou komen omdat we nog geen ruimte thuis hadden. En zei ze dat ik BINNEN 20 MINUTEN bij mij thuis moest zijn. Maar de babykast was er nog niet. Ik had toen babydump gebeld en gevraagd hoe de situatie was en ze zeiden dat de levering tussen 12 en half 1 zou plaatsvinden en 10 voor half 1 moest ik ‘thuis’ zijn.
Ik heb toen gewacht totdat die mevrouw me weer belde en zei dat ik het echt niet zou redden want ik wist niet wanneer mijn kamer en de babykamer af zou zijn zodat ik de kast kon laten brengen naar me moeder. En het zou misschien weer 3 weken duren voordat de levering dan bij ons zou kunnen komen.
Ik weet niet hoe ze van mij kunnen verwachten dat ik binnen 20 minuten van IJselmonde helemaal naar Crooswijk kom. – – -Ten eerste openbaar vervoer rijd niet zo snel, dat zou een uur duren voordat ik thuis zou zijn.
-Ten tweede ik ben hoogzwanger ik kon niet zo een grote afstand zover gaan lopen en met openbaar vervoer reizen terwijl ik pijn heb.
-Ten derde ik heb niet eens geld om mijn ov chipkaart op te waarderen.
-Ten vierde ik ben omdat ik geen geld of een auto heb afhankelijk van anderen die me kunnen brengen en halen. Maar iedereen werkt ook dus ik kan niet plotseling bellen en vragen of ik gebracht kan worden, ik moet dat van tevoren aangeven. Vandaar dat ik in de mail aangaf dat ik een nieuwe afspraak wou maken.
Uiteindelijk belde ze en zei ze dat ik langer dan 20 minuten de tijd had om te komen ( 30 minuten) en omdat ik niet thuis was ze ook niet konden zien of ik daar daadwerkelijk woon??? Toen zei ik u kan gewoon aanbellen en gaan want al me spullen zijn daar van mij. Me broertje gaf ook aan dat ze gewoon vrij waren om te komen kijken. maar ze zeiden dat als de persoon met wie ze een afspraak hebben niet aanwezig is dat ze dan niet zomaar bij iemand thuis mogen komen. Als ze van tevoren hadden aangegeven dat als er een afspraak is waar je niet kan komen wegens omstandigheden dat ze dan langskomen zou ik zorgen dat ik die dag geen andere afspraken had en desnoods een afspraak afzeggen.

Ik vind dat er geen rekening gehouden is met mijn situatie terwijl ik zo duidelijk mogelijk probeerde te zijn. Ondanks dat ik pijn had ben ik toch op alle afspraken verschenen en heb ik alles gedaan en ingeleverd wat mij gevraagd is. Ik heb geen inkomen en ik moet binnenkort bevallen. ik moet mijn ziekenfonds betalen, mijn leningen bij me familie voor de babyspullen, pampers en andere babyartikelen moeten elke week, of twee weken gekocht worden en voeding voor me kindje. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Doordat ze ook zo langdradig deden heb ik ze heel vaak gebeld, bijna elke dag omdat de wettelijke termijn verstreken was en ik het geld nodig had. In de computer kan je ook alles zien.

Ik vind het helemaal niet netjes hoe er met me omgegaan is en hoop dat hier verandering in komt en dat me bijstandsuitkering gewoon doorgaat want ik heb het echt nodig.
Ik hoop ook dat mijn mail serieus genomen wordt en dat er iets gedaan wordt hieraan.

M V G

Neelam Charoe

Dat mijn voorlopige bijstandsuitkering gewoon doorgaat zodat ik voor mij en me kindje kan zorgen de komende periode en dat ik niet meer in de schulden terechtkomt. dat ik iedereen dan kan terugbetalen. en voor de babyuitzet dat er iets geregeld kan worden. Want nu moet ik geld lenen bij familie waardoor een band kapot kan gaan als het niet terugbetaald word.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over jongeren loket

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over jongeren loket nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Neelam