Klacht: Klussen hengelaar

op 24 oktober 2019 over Jeugdbescherming in de categorie Hulpverlening

Klacht:
Onderhoudsbedrijf J. Vermeulen heeft mij onlangs aan de deur aangeboden mijn schoorsteen voor €30,- te vegen, waarop ik ben ingegaan.
Al na tien minuten kwam hij terug met een voor mij ongunstige mededeling: de schoorsteen is volledig verzand en heeft dringend onderhoud nodig en zou voor verder gebruik te gevaarlijk en dus ongeschikt zijn!
De schoorsteenveger weigerde het gruis uit het rookkanaal te verwijderen en de gashaard opnieuw aan te sluiten. Wel is er samen met mij direct contact opgenomen met de woningbouwvereniging waarbij meneer zijn verhaal overbracht en daarna vertrok! Wel gaf hij mij het advies, voor mijn eigen veiligheid, een stalen flexibele pijp door de schoorsteen te laten rijgen zodat er nooit meer iets kan gebeuren. Hij zou daarvoor kunnen zorgen. Kosten €2500,- tot c.a. €3000,-.
Ik heb daarop een andere schoorsteenveger het kanaal laten reinigen en tevens een camera-inspectie laten uitvoeren. Er bleek met het kanaal aan de binnenzijde niets aan de hand te zijn. Ik kon gerust weer veilig gaan stoken. Ook heeft een technisch beheerbedrijf namens de coöperatie d.m.v. een hoogwerker de hoge schoorsteenmantel op het dak geïnspecteerd om het voegwerk te controleren. Ook hun conclusie was: er is met de buitenkant van de schoorsteen niets mis!
Typisch is tevens dat de veger inpandig het dak moest verlaten omdat hij niet meer met zijn lader naar beneden dorst te gaan! Er was te weinig plaats voor de lader (te stijl). Ook wat zijn kennis betreft valt er wel wat op aan te merken. De beste plaats voor een koolmonoxidemelder zou 10 cm boven de vloer zijn, terwijl koolmonoxide lichter is dan lucht! Een installateur adviseert een plaats op 1,5 m boven de vloer. De aanslag op het plafond zou volgens de veger te wijten zijn aan rook in de kamer. Als dat al zo was, de verbranding van aardgas geeft geen rook maar voornamelijk alleen kooldioxide en waterdamp. Hij heeft nooit gehoord van convectiestroming van opgewarmde lucht met daarin stof die de aanslag veroorzaakt.
De conclusie: meneer probeert door mensen bang te maken een karwei binnen te hengelen, wat een laakbare methode is! Ga met een deur aan deur verkoper niet in zee!
Nog een tip voor de heer Vermeulen: Ga voortaan eerlijk zaken doen en vijzel je kennis wat op of ga iets anders doen (op een eerlijke manier).
Herman Dekkers

De kwestie is al door anderen opgelost, dus ik ben nu tevreden.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jeugdbescherming

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jeugdbescherming nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jackiepoes