Klacht: Gezinsvoogden negeren beroepscodes. Maken misbruik van macht en bevoegdheden.

op 22 november 2018 over Jeugdbescherming in de categorie Hulpverlening

Deze gezinsvoogd heeft de regie over de ondertoezichtstelling van mijn zoontje en is verantwoordelijk voor de spoed uithuisplaatsing. Dit verzoekschrift is op leugenachtige wijze opgesteld en ingediend bij de kinderrechter.

Ik heb vele onwaarheden aangetoond, en dat betekend dat de onrechtmatigheid vast staat.

Klachten:

– De werkwijze van de gezinsvoogd in het algemeen.
– Gezinsvoogd is partijdig. Beschermd de moeder, zet vader volledig buiten spel, en neemt vader niet serieus.
– Gezinsvoogd houdt problemen in stand, en is niet oplossingsgericht.
– Gezinsvoogd heeft het vertrouwen geschaad, en daar niets aan gedaan om dit te verbeteren.
Er is een onherstelbare vertrouwensbreuk ontstaan tussen jeugdzorg en mij.
– Mijn berichten voor de moeder worden niet doorgestuurd, alle onzin van de moeder komt wel direct mijn kant op.
– Beslissingen worden doorgevoerd zonder vader te informeren.
– Gezinsvoogd werkt in strijd met de richtlijnen en uitgangspunten.
– Gezinsvoogd heeft mijn zoon zonder reden, op valse gronden, en zonder aankondiging of schriftelijke aanwijzing, of eerst te
waarschuwen uit huis laten plaatsen en richt enorme schade aan bij mijn zoon.
– Gezinsvoogd veroorzaakt grote problemen en onrust door haar werkwijze.
– Gezinsvoogd spreekt niet de waarheid, en verdraaid feiten en omstandigheden.
– Gezinsvoogd weigert toestemming te geven voor de kindercoachkinderpsycholoog. Omdat ze mij een andere behandeling wil
aansmeren.
– Mijn gezag wordt door jeugdzorg ondermijnd.

– De tweede (nieuwe) gezinsvoogd heeft tijdens ons eerste kennismakingsgesprek het medische dossier van mijn zoontje tegen de vader
gebruikt, door te dreigen met naar de rechter te stappen voor vervangende toestemming om mijn zoontje te mogen behandelen.
– Nalatige Informatieverstrekking. Ik hoor niets, ik zie niks. Ik krijg geen adviezen of aanwijzingen hoe ik mijn zoontje weer thuis kan krijgen. Ik weet niet eens waar hij is, of hoe het met hem gaat.
– Ze hebben hem in overleg met de moeder en de pleegmoeder (die ik nog nooit heb gezien of gesproken) naar een andere basisschool
gestuurd.
– Onderzoeken zijn ver onder de maat.
– Schending van beroepscodes en kinderrechten.
– Geen respect voor vader.

Ik heb vandaag al 4 maanden en 6 dagen mijn zoontje niet gezien of gesproken. Ik weet niet eens waar ze hem hebben heengebracht. Dit is belachelijk. Weet u hoeveel pijn dit doet? Dit is niet in woorden uit te drukken. Die onzekerheid maakt mij gek.

Spreek gewoon de waarheid. Jeugdzorg is het belang van mijn zoontje volledig uit het oog verloren, door zich te laten meeslepen en partijdig op te stellen. Veel te druk met de vadermoeder problematiek die eenzijdig en bij de moeder ligt. Doordat ze in een slachtofferrol is gedoken, en jeugdzorg laat haar het slachtoffer zijn. Ze zouden de moeder eens op haar verantwoordelijkheden moeten wijzen. Geen medelijden tonen, maar een schop onder de kont.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jeugdbescherming

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jeugdbescherming nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hemme