Klacht: Jarenlange problemen met CAK

op 27 juli 2016 over CAK in de categorie

Sinds Oktober 2012 heb ik voorzieningen via WMO ,de eigen bijdrage word door CAK verzorgd. Nooit een overzicht gehad van de kosten per voorziening en het aantal termijnen, dit tientallen keren gevraagd maar nooit gekregen. In 2015 kreeg ik een hoge rekening dat ik vanaf april 2013 te weinig had betaald. Blijkt een fout te zijn van WMO en/of CAK ( ze verwijzen naar elkaar) Hiervoor een betalingsregeling afgesproken. Augustus 2015 krijg ik eindelijk een traplift. Bij de eerste nota schrok ik, meer dan het dubbele werd in rekening gebracht. Tig keer gebeld met WMO en CAK maar ik kreeg geen duidelijk antwoord. Februari 2016 eindelijk een overzicht ontvangen. Blijkt dat ik inderdaad teveel betaald heb. Er werd per 4 weken € 53,98 gerekend in plaats van € 26,99. Brief ontvangen van CAK om het rekeningnummer door te geven zodat ze het bedrag terug kunnen storten. Meteen gebeld, zeggen ze dat het verrekend gaat worden met openstaande betalingsregeling en de premie voor komende maand. Boos geworden en gezegd dat ik hier niet mee eens ben. De dag erna 4 juli 2016 word ik gebeld door CAK en zeggen ze dat ik het wel terug gestort krijg, mijn rekeningnummer doorgegeven en het zou direct overgemaakt worden. Na 10 dagen nog niets ontvangen dus maar weer gebeld. Word er ineens weer gezegd dat het verrekend word en niet terug gestort. Gevraagd om een brief hoe en waarmee dit dan verrekend is maar deze heb ik nog altijd niet ontvangen ( ondanks meerdere telefoontjes ). Ik krijg wel de rekeningen met de oude bedragen dus weet nu ook niet wat ik precies wel of niet moet betalen.

Het bedrag dat door hun fout teveel is betaald terug gestort krijgen en een duidelijk overzicht van wat er nog openstaat.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CAK over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 29 juli 2016 om 10:48 geantwoord

Geachte heer Stephan,

In uw klacht van 27 juli 2016 schrijft u dat wij te veel eigen bijdrage in rekening hebben gebracht. U schrijft dat wij het terug te ontvangen bedrag hebben verrekend met het openstaand saldo. U vraagt ons om het bedrag terug te storten. Ook vraagt u om een duidelijk overzicht.

Uw gemeente heeft de zorgkosten bij ons aangepast. U ontvangt daarom een aangepaste factuur. Op deze factuur vermelden wij een terug te ontvangen bedrag. Op de factuur staat ook dat wij dit bedrag verrekenen wanneer er sprake is van een openstaand saldo.

Uw openstaand saldo is hoger dan het terug te ontvangen bedrag. Wij hebben het bedrag daarom verrekend met de openstaande facturen. Na deze verrekening staat er nog een bedrag open. Voor een deel van het openstaand saldo heeft u een betaalregeling afgesproken.

Wij plaatsten hier geen privacygevoelige informatie. U ontvangt de inhoudelijke uitleg daarom nog per post. U ontvangt hier ook een overzicht van onze facturen en uw betalingen bij.

Alle klachten die gemeld zijn door stephansies