Klacht: Jaarabonnement werd stilzwijgend verlengd; ongekend grote financiële gevolgen

op 30 april 2020 over Parship in de categorie Datingsites

Ik blijf erbij dat ik geen bevestiging van inschrijving ontvangen heb.
Hierdoor was ik niet op de hoogte dat het jaarabonnement na juli 2019 zou dóórlopen. Het werd automatisch omgezet in een maandelijks Premium lidmaatschap.
Al lange tijd daarvoor was ik niet actief meer op de site.Ook de maandelijkse bankafschrijvingen á € 79,90 had ik nog niet opgemerkt. Toen ik het probleem ontdekte, heb ik alsnog per direct mijn lidmaatschap beëindigd. Ik heb zowel telefonisch als via de mail contact gehad.Maar men hield vol dat ik een bevestiging met voorwaarden ontvangen had toen ik lid werd. Ik kreeg de gegevens alsnog opgestuurd. Maar het is makkelijk om die van een andere datum te voorzien. Het bleef hun woord tegen dat van mij….zeer frustrerend !
Ik heb mijn bank benaderd om de maandelijkse incassobedragen te storneren. Dat resulteerde in vijf terugboekingen á 79,90.

Op 10-2-20 kreeg ik echter een betalingsherinnering van € 172,
Dezelfde maand, 25-2-20, werd er een ‘Aanmaning Laatste Kans’ gestuurd om maar liefst € 508, te betalen. Parship was het niet eens met de storneringen en bracht het totaal bedrag inclusief extra kosten opnieuw in rekening.
In die periode werd ik ernstig ziek en kwam de communicatie met Parship stil te liggen.
Onlangs, op 21-4-20, kreeg ik opnieuw een aanmaning maar nu van’Callt2Collect BV, het incassobureau dat voor Parship opereert.
Ik moest maar liefst € 553,29 betalen (openstaand bedraag verhoogd met incassokosten).
En dat voor 5 maanden ONvrijwillige verlenging van mijn abonnement.
Volgens de site van Parship kost het duurste maandabonnement 49,90 in plaats van 79,90 ! Toen de abonnementstermijn was afgelopen, schreven ze automatisch 79,90 per maand af ! Dit maandelijkse bedrag is bovendien nergens terug te vinden op hun site of andere promotionele websites.
Ik voel me ernstig misleid en financieel uitgebuit door deze firma ‘List en Bedrog’.
er hangt me nu een nog hoger opgelopen schuld boven het hoofd want de betalingstermijn blijkt op 28-4-20 te zijn verlopen. De incassoprocedure zal worden voortgezet met nog hogere kosten tot gevolg. Dit is onhoudbaar….HELP alstublieft !

Ik ben pas tevreden wanneer het gehele openstaande bedrag van €553,29 -nog eventueel verhoogd met verdere incassokosten- zal worden ingetrokken.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Parship over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parship in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parship een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parship

Heeft op 04 mei 2020 om 10:46 geantwoord

Beste Tommie2008,
Ik vraag u begrip, dat wij in verband met de strikte privacy-regels hier niet op uw persoonlijke situatie kunnen ingaan. Vanzelfsprekend hebben wij inmiddels via het bij Parship bekende e-mailadres rechtstreeks gereageerd.
Het spijt ons te horen dat u na uw opzegging een ernstige ziekte heeft doorgemaakt. Zoals u zelf aangeeft heeft Parship u echter al voordien de verlenging toegelicht.
Elk premium-lidmaatschap wordt automatisch verlengd, de informatie daarover is te allen tijde beschikbaar in de algemene voorwaarden en wordt vermeld tijdens het bestelproces via een link naar de voorwaarden, direct boven de knop Kopen en in de bestelbevestiging. Bovendien is onder Mijn lidmaatschap op het profiel zichtbaar of het lopende premium-lidmaatschap wordt verlengd of is opgezegd. Bij bestelling verplicht de klant zich tot betaling van de lidmaatschapskosten. Een gestorneerde betaling betekent vanzelfsprekend niet dat de betalingsverplichting vervalt. Parship stelt de klant altijd op de hoogte van de ontstane vordering en verzendt zoals voorgeschreven herinneringen en aanmaningen als betaling uitblijft.
Neemt u voor verder informatie rechtstreeks contact op met [email protected]

PArship Webcare Team

Heeft op 27 mei 2020 om 15:53 geantwoord

Ik stuurde op 17 mei onderstaande reactie n.a.v. de \"oplossing\" van Parship (d.d. 4 mei). Deze bleek niet te zijn verzonden !!! Daarom vandaag 27/5 opnieuw verstuurd !

Bericht van Parship

3 maanden geleden - Helaas kan ik op klacht.nl uw aanvulling van 17 mei niet zien, alleen uw toevoeging van 27 mei. Ik heb daarom rechtstreeks via uw bij ons bekende e-mailadres meer informatie en een reactie gezonden. Neemt u eventueel ook zelf alstublieft nogmaals contact op via ons e-mailadres [email protected]

Alle klachten die gemeld zijn door Tommie2008