Klacht: preventieve gezondheidszorg

op 11 mei 2019 over IZZ in de categorie Verzekering

Ik vindt het een ernstig tekort en erg jammer dat IZZ niet faciliterend werkt met betrekking tot het gezond blijven van al die mensen in de zorg! Dit jaar wordt ik in oktober 63 jaar en begon met mijn 15 de te werken in de zorg. Daar ik gescheiden en alleenstaand ben met een pensioengat moet ik blijven werken! Ik ben in 2005 door mijn rug gegaan waardoor het een zwakke plek is geworden. Daarbij kan je nu wel stellen dat mijn rug na het jaren zorgen voor anderen een slijtageslag heeft ondergaan.
Om mijn rug en fysiek gezond te houden ga ik al vanaf 2005 elke week zwemmen. Op mijn vraag of ik er een vergoeding voor kan krijgen is het antwoord ‘nee’! Alleen in sommige gevallen kan je indien je reuma of de ziekte van Bechterew hebt in groepsverband zwemmen en een tegemoetkoming krijgen!
Best raar hé als je bedenkt dat ruim 60% van de mensen in de zorg (Nursing) regelmatig te kampen heeft met pijnlast te hebben van de (onder)rug. Waarom de put dempen als de kalf verdronken is? Waarom extra investeren in fysio en of manuele therapie als je het kan voorkomen?

Dus bij deze zorg dat er een vergoeding komt voor mij en vele die met hetzelfde probleem zitten! Bij andere verzekeraars is dit wel het geval. Ook zou ik ervoor pleiten dat je deze vergoeding uit moet bereiden vanaf 55 jaar ! Maak jullie slogan waar Zorg voor de zorg!

Ria van der Geest

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar IZZ over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Ria van der Geest