Klacht: IZZ meldt 21 oktober dat ik per 30 juni ben uitgeschreven

op 30 oktober 2019 over IZZ in de categorie Verzekering

Al 12 jaar klant en geen verandering in onze situatie, via mijn vrouw in een collectieve verzekering. Brief IZZ binnen op 21 oktober 2019: Staat er op het nieuwe polisblad dat ‘er iemand uit uw gezin is uitgeschreven’. Dat moet ik dan zijn? Ik ga bellen, krijg geen antwoorden maar wordt een week later teruggebeld. Ja u dient een WLZonderzoek aan te vragen bij SVB, en u krijgt de premie vanaf 30 juni terug..
Geen brief gehad over de uitschrijving, geen brief van het CAK dat ik onverzekerd ben (wat automatisch zou gebeuren), en ineens is het aan ons om een WLZ onderzoek aan te vragen, wat 8 weken (!) gaat duren.

Uiteraard een klacht ingediend waar IZZ ook 20 dagen de tijd voor neemt en ondertussen voldoe ik als ZZP-er aan alle verplichtingen voor de WLZ.

Wat echt aan ons vreet is dat het lijkt alsof het IZZ niets kan schelen dat we vele jaren klant zijn, ineens doen alsof er iets zou zijn veranderd bij ons (niet) en hopla! je bent een ‘onverzekerde’ met terugwerkende kracht. Het zal mij benieuwen of we nu nog een tris aan rekeningen gaan krijgen wegens ‘ten onrechte gedeclareerde vergoedingen’……

Ik wil dat de uitschrijving, ook met terugwerkende kracht, ongedaan wordt gemaakt en dat ik een fatsoenlijke brief krijg met hun vragen aan ons: wat wil men weten, waar die vragen ineens vandaan komen na al die tijd, en waartoe het dient?
Ik wil geen onverzekerde zijn en hiermee gooien ze ons (mijn vrouw is erg overstuur en boos) samen in het diepe voor de komende twee maanden. Wij willen zekerheid!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar IZZ over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door raoul11