Klacht: Irrelevante examenvragen

op 12 september 2018 over CBR in de categorie Overheid

Na 20 jaar rijbewijs B en later E te hebben gehaald( 1.5 miljoen kilometer verkeersdeelneming zakelijk en prive) besloot ik een nieuwe hobby te starten, motorrijden!

Boeken en 40 proefexamens digitaal gedownload aangekocht en leren maar voor de theorie.
Een aantal weken hiermee bezig naar tevredenheid en overtuigend slagingspercentage mij digitaal aangemeld voor het examen.

Nu inmiddels in twee weken tijd twee keer gezakt met beide keren 10 fout vraag ik me werkelijkwaar 1 ding af.

Word ik hier gefopt of zak ik door het gebrek aan kennis?
Na het eerste examen vroeg ik me al af of ik uberhoubt terecht was gekomen in een examen voor rijbewijs A motor, of iets compleet anders.
Nu de tweede maal ben ik overtuigd dat er iets hier niet helemaal klopt…

De vragen van beide examens zijn namelijk helemaal niet gericht op kennis en inzicht van verkeers situaties en of borden.
Het is zelfs zo dat ze nauwelijks over over verkeers situaties gaan die je mee zou kunnen maken als motor rijder bestuurder.

Ik heb wel een paar interessante feiten geleerd die ik graag wil delen voor de mensen die ook graag eens willen lachen…

Dat je met een defecte toerenteller of alarmlichten gewoon mag gaan rijden.
Maar letterlijk als je je ventiel dopje verloren bent je niet verder mag rijden en de pechdienst moet gaan bellen…

Dat wanneer je passagier geen helm op wil achterop, deze zelf daarvoor verantwoordelijk is en niet de bestuurder, dus je mag gewoon je reis beginnen..

En zo kan ik nog wel een paar dingen noemen maar blijf ik aan de gang.

Dus ik vraag me werkelijk waar af waar ik in vredesnaam aan begonnen ben met dit avontuur want er worden vragen gesteld die je oren doen klapperen.
Niet omdat je het antwoord er op niet kent maar onzinnige feiten die je haast niet gelooft.
Van de 50 vragen is ruim de helft zaken waar je in het dagelijkse verkeer letterlijk nog nooit van gehoord hebt, of mee te maken krijgt!

Terecht zakken staat buiten kijf, maar dit slaat werkelijk alles, heb nog nooit zoiets meegemaakt.
Zeer zeer grote tekortkoming aan de geloofwaardigheid en eerlijkheid van een instantie als het CBR.
Het lijkt meer te gaan om commerciële en of financiële aspecten in deze dan om het werkelijke doel.

Aanpassen van de examenvragen naar de werkelijkheid en de vraagstelling in alle eerlijkheid, zonder misleiding en of irrelevante zaken waar niemand mee te maken heeftkrijgt.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door B.Vissers