Klacht: Iphone zoek door Dynafix

op 11 januari 2018 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Op 16 november 2017 heb ik mijn kapotte Iphone 5s opgestuurd naar het bedrijf Dynafix na een reparatieverzoek aangemaakt door mijn provider BEN. Normaal staat er een maximum van 2 weken voor het reparen en retourneren van het toestel. Echter na 2 weken niks vernomen te hebben ben ik gaan bellen met Dynafix. Hier werd mij medegedeeld dat zij de telefoon nooit ontvangen hadden. Hierna heb ik via PostNL online de
track&trace code ingevoerd en hieruit bleek dat hij netjes op 17 november was afgeleverd en afgetekend. Vervolgens Dynafix weer gebeld en dit voorgelegd. Ik moest dit op de mail zetten naar questions@dynafix.nl met als bijlage het afleverbewijs. Dit heb ik gedaan en hoorde vervolgens een week niks. Toen weer gebeld en mij werd medegedeeld dat ze een onderzoek gingen starten om de telefoon te vinden en ik moest geduld hebben. Na weer een week geen bericht opnieuw gebeld en het het onderzoek liep nog en ik moest geduld hebben. Na een aantal dagen nog geen bericht. Weer gaan bellen en opnieuw hetzelfde liedje. Hier werd mij zelfs medegedeeld dat de fout bij BEN zou liggen omdat die een verkeerd refrentienummer door hadden gegeven. Verder moest ik maar weer geduld hebben. Toen heb ik contact opgenomen met BEN en de situatie uitgelegd en gevraagd of hun het business to business op konden lossen. Ook BEN zou een onderzoek in gaan stellen en ik zou bericht krijgen.
Ondertussen waren we al 4 weken verder en ben ik verhuist. Hierdoor is er een adres wijziging opgetreden. Dit heb ik ook gemeld aan beide bedrijven. Op de website van Ben kon ik het direct zelf wijzigen.
Na een aantal dagen kreeg ik bericht van Dynafix dat mijn toestel was gevonden en gerepareerd retour zou worden gezonden. Vervolgens weer met Dynafix gebeld omdat ik toch bang was dat de adres wijziging niet juist was doorgekomen. En inderdaag mijn telefoon was net de deur uit met DHL naar het oude en verkeerde adres. De vrouw aan te de telefoon van Dynafix zei dat het opzich geen probleem was en dat ik direct mijn nieuwe adres moest doormailen en dat wanneer ik niet aanwezig zou zijn op mijn oude adres dat DHL de telefoon retour zou doen aan Dynafix en dat hij dan daarna naar het goede adres zou worden gestuurd. Na 1,5 week geen bericht ben ik weer gaan bellen met Dynafix. Die deelde mij mee dat de telefoon gewoon was afgeleverd op het oude adres en dat hiervoor getekend was. Dit tekenen kan alleen met een indentiteitsbewijs dat overeen komt. Ik ben zelf nooit meer aanwezig geweest op het oude adres en heb dus ook nooit voor die telefoon getekend. Ik vroeg hoe dit nu weer op te lossen is aangezien Dynafix aan DHL de opdracht tot zending heeft gegeven en DHL blijkbaar een verkeerde levering heeft gedaan. Dynafix ontrok zich van alle verantwoordelijkheid en zei dat na het aftekenen het niet meer in hun handen is. Ze konden mij niet verder helpen. Ik ben vervolgens met mijn provider BEN gaan bellen en die zouden mij gaan helpen. Na het telefoongesprek heb ik gevraag of ik een bevestingsmail kon ontvangen van het gesprek en een bevestiging dat mijn probleem aangepakt ging worden. Deze mail heb ik nooit ontvangen. 1,5 week later ben ik weer gaan bellen met BEN en deze deelde mij mee dat ze met een onderzoek bezig zijn en nu moeten wachten op reactie van Dynafix. Ik moest maar weer even geduld hebben. Ze konden mij ook geen indicatie geven wanneer ik weer bericht zou krijgen of wanneer er een oplossing zou komen. We zijn nu ondertussen 7 weken verder na het verzenden van mijn kapotte iphone.

Ik ben tevreden als ik op korte termijn mijn telefoon terug heb of een nieuw toestel dat het oude vervangt.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

6 maanden geleden - Geachte klant, Zou u ons wellicht kunnen voorzien van het iRMA-nummer of het IMEI-nummer van de betreffende reparatie danwel het toestel waar dit om gaat? Dan kijken wij graag mee naar uw case. Hopende van u te vernemen. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare-team.

Reactie van de melder van de klacht Mvdz90

6 maanden geleden - Hallo, iRMA nr: iRMATMBH15073851 referentie nr: 831002 Groeten, Michael van der Zwaan

Bericht van Dynafix

6 maanden geleden - Geachte klant, Heeft u een mogelijkheid om in contact te komen of eventueel langs te gaan bij de huidige bewoners van uw eerdere adres? Wellicht dat zij u alsnog gewoon van het toestel kunnen voorzien. Wij hebben hier zelf verder geen contactgegevens van en kunnen de betreffende bewoner(s) dan ook niet bereiken. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Mvdz90

6 maanden geleden - Wat u voorstelt heb ik als eerste geprobeerd. Dit heb ik ook aangegeven aan de telefoon. Ik had alleen het email adres van de huisbaas van de betreffende woning. Deze had ik gemaild maar geen reactie. Ook dit heb ik aangegeven via de telefoon. Nu krijg ik uit het niets een mailtje van Dynalogic. Of ik een afspraak wil maken voor een levering van een toestel. Daarna een kort mailtje van Ben; uw toestel is terecht bij Dynafix en wordt zsm naar u toe gezonden. Na dit hele traject vind ik dit een zeer teleurstellende manier van het afhandelen van deze zaak. Zowel van Dynafix als van Ben. Op ze minst had een belletje of een excuusmail op zijn plaats geweest. Er wordt geen gehoor gegeven aan alle kosten die ik heb moeten maken (het dure 0900 nummer van dynafix waar je minuten lang in de wacht staat, plus het feit dat ik meer dan 2 maanden voor een telefoon betaal die niet in mijn bezit is). Dan krijg ik een mailtje van Dynalogic om een afleverafspraak te maken en dan kan ik een dag selecteren en kan hij afgeleverd worden tussen 09:00 en 18:00. Wanneer ik een specifiekere tijd wil kiezen dan kan dit tegen betaling! Dit vindt ik in dit geval een zeer asociale manier van zaken doen. Daarnaast vind ik het toch wel vreemd dat mijn telefoon ineens terecht is bij Dynafix nadat mij duidelijk was medegedeeld dat hij op het betreffende adres was afgeleverd. Krijg ik hier nu wel mijn oude telefoon terug? Is dit een nieuw toestel? Of is dit een tweedehands toestel dat Dynafix nog ergens op een plank had en liggen en deze nu mij toestuurt om er maar vanaf te zijn? Enige communicatie richting mij betreffende deze zaak had zeker op zijn plaats geweest . Groeten, Michael van der Zwaan

Bericht van Dynafix

5 maanden geleden - Geachte klant, Het is uiteraard niet de bedoeling dat een toestel naar een foutief adres wordt verstuurd. Hiervoor nogmaals onze welgemeende excuses. Wanneer we de gegevens er nogmaals bij pakken in het systeem zien we dat de betreffende bewoner het toestel op eigen initiatief retour gestuurd lijkt te hebben. Het betreft hier dan ook zekerweten uw eigen toestel. Spijtig genoeg worden kosten voor telefonie niet gecrediteerd daar wij op meerdere manieren bereikbaar zijn. U kunt ons naast telefonisch ook bereiken via het contactformulier, mail en/of social media (Facebook/Twitter). Verder zien we dat de aflevering inmiddels heeft plaatsgevonden op 20-01-2018. Kunt u aangeven of het toestel weer volledig naar behorent werkt? In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 14 februari 2018 om 09:39 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na het eerdere bericht niets meer van u mogen vernemen. Wij gaan er dan ook van uit dat de klacht hiermee afgehandeld is.

Mochten er toch nog vragen of opmerkingen zijn, dan vernemen wij dit graag van u. Ook op een gesloten klacht is het mogelijk een reactie te plaatsen.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door Mvdz90