Klacht: iPhone kapot, geen gehoor vanuit groupon

op 28 november 2016 over Groupon in de categorie Coupon Sites

In december 2015 heb ik een iPhone 5c gekocht via Groupon. Ook een collega van me had er 2 besteld, die waren binnen een paar weken kapot (of luidspreker of WiFi verbinding niet mogelijk). Hij heeft na weken contact met Groupon en de leverancier (connectronics UK) zijn geld terug gehad. Op dat moment had ik in de gaten dat ik niet altijd goed verstaanbaar was, maar nog geen grote gebreken.
In mei begonnen de grote problemen. Mijn telefoon deed een automatische update en ik kon sindsdien niet meer activeren en dus het toestel niet gebruiken. Een paar weken geleden herkende de telefoon mijn simkaart ineens niet meer. Het lag niet aan de simkaart zelf want die deed het gewoon. Vervolgens een software update gedaan. Toen is de telefoon er midden in een software update mee opgehouden. Volgens de Apple store was het moederbord kapot en kon de telefoon niet gemaakt.
Na de tips van mijn collega heb ik contact opgenomen met zowel Groupon als connectronics uk. Van Groupon niks gehoord. Met connectronics sinds 16 oktober contact.
Tussentijds de telefoon opgestuurd omdat hij kapot is, niet gemaakt kan, ik geen nieuwe wil na dit slechte toestel en ik mijn geld terug wil.
Sinds het opsturen van het toestel heb ik inhoudelijk geen reactie meer gehad, enkel verschillende berichten of ik pakket nr etc kon sturen want ze hadden geen beeld of de telefoon in hun bezig was.
Nu heb ik bericht ontvangen dat ze de telefoon naar mijn oude werk adres hebben teruggestuurd. Ik werk daar niet meer en moet nu zelf bedenken hoe ik de telefoon weer in bezit krijg. Ik weet dat de telefoon daar is doordat ik vanuit mijn oude werk bericht heb ontvangen, vanuit connectronics uk of Groupon niks vernomen.
Ik heb tussentijds zowel Groupon als connectronics gevraagd wat de status van de telefoon is, hoe der leefloon gerepareerd is, wat er volgens hen aan de hand was. Ik wil nogsteeds mijn geld terug, het toestel voldoet niet aan de standaard van Apple. En heeft niet dezelfde kwaliteit.
Ik wil dat Groupon zich met de slechte service van connectronics gaat bemoeien en niet de kop in het zand steekt. Zij verkopen spullen, zij zijn verantwoordelijk voor wat ze verkopen!

Als ik de telefoon weer terug kan sturen en het aankoop bedrag teruggestort krijg. Deze telefoon voldoet niet aan de omschrijving!

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Groupon

Reactie van de melder van de klacht JenniferAM

7 dagen geleden - Dankjewel!

Reactie van de melder van de klacht JenniferAM

6 dagen geleden - Inmiddels de telefoon weer in mijn bezit. Maar er lijkt niks mee gebeurd. De telefoon is nogsteeds defect en blijkbaar niet te maken. Binnen een jaar na ontvangst kapot en niet te maken, met een jaar garantie betekent dit een refund! Nogsteeds geen reactie vanuit Groupon of connectronics.

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Groupon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JenniferAM