Klacht: iPhone diefstal binnen DHL – pakket leeg gehaald

op 02 juni 2012 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn iPhone werd gerepareerd in Amsterdam en terug gestuurd naar mij toe in Den Haag via DHL. Ik zou het eerst vrijdag 25 mei ontvangen. Na een dag thuis wachten belde ik ze op om te horen dat door een soorteer fout ging het pakketje naar Arnhem en zou de volgende werkdag afgeleverd worden – dinsdag 29 mei dus door nationale vakantie dag. Ik kon dan niet weer vrij nemen en thuis zitten dus heb gevraagd dat ze het naar mijn werkadres afleveren – dat moest de verzender dan doorgeven. Hebben ze netjes gedaan.
30 mei kwam er een geopend en leeg pakje aan op mijn werk. iPhone weg. Niet getekend en dus contact met ze gehad. Verzender moest contact met ze opnemen, terwijl het mijn mobiel is! Er volgt nu een 2 WEKEN onderzoek en dus zit ik nu zonder telefoon en kan niet eens wat vragen aan ze want dan vragen ze dat de verzender contact opneemt. Als medewerker bij een Ambassade die wekelijks DHL gebruiken is dit wel erg ‘worrying’..
Nu 2 weken later blijkt het dat de dief binnen DHL is gevonden en ontslagen en politie aangifte gedaan. De verzender – iPhoneWorld – hebben een claim moeten indienen voor de opgegeven waarde- die ook nog 10 werkdagen gaat duren …
iPhoneWorld hebben gelukkig de verzending verzekerd opgestuurd. Nu laten we maar hopen dat DHL dan ook met een vergoeding komen voor de laatste 3 weken gedoe.

Liefst wilde ik mijn mobiel TERUG van de dief bij DHL maar dat gebeurt niet
Een oplossing voor mijn mobiel in de tussentijd en compensatie om een nieuwe te kopen en een vergoeding van DHL voor het hele ongemak.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 juni 2012 om 09:45 geantwoord

Beste klant,

Wij hebben telefonisch contact gehad hierover. De verzender zal een claim bij ons indienen hierover.

Uw verzender zal een reactie hierover ontvangen.

Wij kunnen u op dit moment niet meer verder helpen.

Met vriendelijke groeten,

DHL Express Webcare Team

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van DHL beoordeeld.

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door LWilson80