Klacht: iPad al 7 weken in reparatie

op 04 juni 2016 over 4Launch in de categorie Internetshops - Computers en accessoires

4Launcheen nieuwe iPad Air gekocht, deze was vanaf het begin 24 maart al niet normaal op te starten, maar alleen met een reset. Contact opgenomen met Apple, maar daar konden ze me niet helpen.
Vervolgens de iPad 20 april naar 4Launch gebracht, daar zou het 4 tot 6 weken duren.
Ik krijg 3 mei een mail dat ” find my iPhone” nog aanstond en dat ze hem daarom nog niet kunnen repareren. Via een ingewikkelde beschrijving ” find my Iphone uitgeschakeld en daarvan ook een bevestiging gehad.
20 mei navraag gedaan hoe het met de reparatie stond, terwijl ik dit na aan het vragen ben krijg ik een mail dat “find my iPhone” nog niet uitgeschakel was. Heel toevallig.
Nogmaals de hele procedure uitgevoerd en gevraagd om een bevestiging dat het nu wel in orde is.
De bevestiging heb ik nooit gekregen, ook om een vervangende tablet gevraagd, deze service biedt 4Launch niet.
31 mei opnieuw contact opgenomen, ” het was heel vervelend allemaal, maar de verwachting was dat eind deze week de iPad terug was” . Vandaag zaterdag 4 juni weer contact opgenomen, de iPad is nog niet terug, de fabrikant heeft nog niks laten weten en het aankoopbedrag krijg ik niet terug, want deze service biedt 4Launch niet.
Ik ben het nu helemaal zat, zit al 7 weken te wachten, krijg van 4Launch niks te horen en men komt niet met een fatsoenlijk oplossing.

Ik wil mijn aankoopbedrag terug

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar 4Launch over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door 4Launch in behandeling genomen

Bericht van 4Launch

9 maanden geleden - Beste J. van Gevel, Zoals aangegeven in eerder contact heeft uw reparatie enige vetraging opgelopen door het feit dat de vind mijn iPhone/iPad functie aanstaat. U heeft aangegeven dat deze inmiddels volledig uitgezet zou moeten zijn op het apparaat. Gezien het servicecentrum van Apple aangeeft dat dit vooralsnog niet het geval is zijn wij momenteel met Apple in overleg om dit vooralsnog te laten opheffen. Zoals u wellicht kunt begrijpen neemt Apple in deze zijn veiligeheidsmaatregelen voor diefstal erg serieus. Wij doen momenteel ons best om dit zo spoedig mogelijk in orde te maken zodat er op verdere afhandeling overgegaan kan worden. 4Launch - Customer Support

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat 4Launch een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

4Launch

Heeft op 30 juni 2016 om 21:18 geantwoord

Wij erkennen in deze dat uw case langer gebruikt dan nodig is. Het is in deze helaas onduidelijk voor ons waarom de zoek mijn iPhone/iPad functie niet bij u gedeactiveerd is. Doorgaans is dit door het niet correct verwijderen van het apparaat. Gezien wij erop vertrouwen dat na de vele verzoeken onzer zijde dat u er alles aan heeft gedaan om deze als zodanig uit te schakelen hebben wij dan ook Apple zelf ingeschakeld om dit euvel te verhelpen. Het is in deze een aparte situatie en betreuren dat door een ogenschijnlijk technisch mankement uw garantie afhandeling langer heeft gelopen dan normaal gebruikelijk is. Wij erkennen in deze ook dat wij in uw specifieke geval sneller en adequater hadden kunnen reageren omtrent de moeilijkheden. Wij willen dan ook onze oprechte excuses aan te bieden. Om deze redenen zullen wij uw verzoek dan ook inwilligen en de iPad per direct crediteren.

Alle klachten die gemeld zijn door J.van de Gevel