Klacht: IP camera’s actie

op 29 april 2017 over Groupdeal in de categorie Coupon Sites

Ik had 4 IP camera’s besteld. De actie was van € 165.00 voor € 39,95.
Na dat ik de camera’s ontving liep ik (voor software) internet af via het model nr. van de camera en kwam ik uit op de website van Alibaba.com:
https://szdr.en.alibaba.com/product/60540809872-221622406/P2P_ip_camera_software_download_ip_camera_uid_wireless_camera_system_for_home.html waar deze camera’s voor $ 13.50 dollar te koop staan dus dat was voor mij de reden ze retour te sturen.

Nou schijn ik een email ontvangen te hebben met het retour adres die ik nooit ontvangen heb (ook niet in de spamfolder) en ik via de contact pagina van Groupdeal.nl het daar vervolgens naar verzonden heb.

Groupdeal.nl
Basisweg 30
Postvak 48
Postbus 376
1043 AP Amsterdam

Dat is het adres op de contact pagina van groupdeal.nl en gezien het gaat om een postbus nummer hoeft dat niet aangetekend verzonden te worden.
Nu heeft Groupdeal de retour zending niet ontvangen en kreeg ik te horen van een meneer Thomas Verhoeven ‘laat ’t een les voor je zijn geweest’ …vrij kort door de bocht en hing de telefoon erop. Zo enorm fout dat ik gewoon netjes die meneer te woord stond. Vervolgens weer contact opgenomen en nu kreeg ik Karina Slot aan de lijn …. die mij later de dag terug zou bellen .. maar nooit teruggebeld heeft. Vervolgens weer gebeld en gevraagd naar Karina Slot en wederom niets van haar gehoord.

Het is een drama ‘groupdeal.nl’ ik heb dat persoonlijk nog nooit meegemaakt en ook hoe ze je te woord staan. Het is een onderdeel van Telegraaf Media Groep dus dit valt mij zo enorm tegen.

Kortom ik ben € 165,75 armer en geen camera’s.

Ik zou op zich nog wel in staat zijn er 4 te bestellen bij Alibaba.com waar zij deze hebben ingekocht en ze persoonlijk bezorgen (voor ’t geval dat) in ruil voor mijn geld. Maar ’t is ook heel vreemd dat ze ’t niet retour hebben ontvangen gezien (volgens PostNL = een verkeerd adres de zending en de verzendkosten (voor rekening van de persoon zijn die ’t verzonden heeft). Anders zou de zending in ontvangst genomen zijn.

Ik had ’t naar een ander adres moeten versturen (retour) maar ik heb daar nooit mail over ontvangen en vroeg bij PostNL of ik ’t aangetekend kon versturen maar vanwege ’t postbus nummer was dat niet nodig volgens een mevrouw die mij hielp. Ik ben hier wel heel boos over en zeker hoe ze met zoiets omgaan.

Als ik keurig mijn geld teruggestort krijg.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Groupdeal

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Groupdeal in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Groupdeal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Groupdeal

Heeft op 30 april 2017 om 14:14 geantwoord

Beste heer Portegies,

Erg vervelend om te vernemen dat het zo gelopen is en onze excuses als u zich niet fijn behandeld voelt.
Wij begrijpen dat het frustrerend is voor u, maar u moet ook begrijpen dat wij op 20 maart 2017 om 10.15u gewoon een mail hebben gestuurd met daarin de juiste retourprocedure. Deze mail is een reactie geweest op de e-mail die u naar ons heeft gestuurd, dus het e-mailadres dat wij hebben gebruikt zou goed moeten zijn.
Wij hebben u dus op de juiste manier geïnformeerd.
U geeft aan dat u de mail niet heeft ontvangen, wat erg vervelend is en u bent vervolgens op onze contactpagina gaan kijken voor de retourprocedure.
Hierbij staat het volgende duidelijk vermeld:

\"Bezoekadres:
Basisweg 30
1043 AP Amsterdam

Postadres: (let op, dit is niet het adres voor het retourneren van producten, kijk hiervoor bij de veelgestelde vragen)
Postvak 48
Postbus 376
1043 AP Amsterdam\"

Bij de veelgestelde vragen staat vervolgens dat u in alle gevallen eerst schriftelijk contact met ons dient op te nemen zodat wij het juiste retouradres kunnen doorsturen.

U had wellicht nogmaals contact met ons kunnen opnemen met de mededeling dat u de mail met de retourprocedure niet ontvangen heeft.

Wij hebben meerdere malen nagevraagd of uw retourzending op de Basisweg is binnengekomen, maar tot op heden is dit nog niet gebeurd.
Voor nu zullen wij kijken of wij nog iets voor u kunnen betekenen, maar dit kunnen wij helaas niet garanderen.

Het verder contact zullen wij onderhouden via de e-mail.

Team GroupDeal
info@groupdeal.nl

Heeft op 30 april 2017 om 22:19 geantwoord

zie onderstaande

Reactie van de melder van de klacht ZebastIan

5 maanden geleden - Ik heb screenshots gemaakt over jullie uitgaande e-mail server (SMTP) 1 advies ... laat 't snel even nakijken om zo misverstanden te voorkome n. Spam wordt bij mij hosting provider automatisch al gefilterd voordat ik 't ontvang binnen Outlook. Dat deed zich ook voor na aankoop van de 4 camera's. Over opgebeld en kreeg keurig opnieuw de facturen binnen. De email waar over gesproken wordt heb ik dus ook niet ontvangen. Dus groupdeal.nl legt 't wel bij mij neer en dat is niet netjes. Zorg er gewoon voor dat de website keurig werkt en (ook voor verwarring te voorkomen) en dat 't adres wat jullie op de contactpagina hebben staan (het foute adres) dat verklaard toch ook al wat. En de algemene voorwaarden daar moet je zijn. Het is erg onlogisch neergezet. Ik heb een voorstel gezien 't bekend is waar de camera's ingekocht zijn dat ik 4 nieuwe bestel en die aangetekend opnieuw opstuur. Dat kost me dan € 50,00 waar ik ook niet blij mee bent maar 't is altijd beter als de € 165,00 wat ik nu kwijt ben. Natuurlijk wel na ontvangst dat mijn geld terug gestoord wordt. En anders breng ik ze zelf wel niet dat er weer een fout gemaakt zou moeten zijn want het is even mooi geweest. Ik hoop dat jullie hiermee akkoord gaan dan zal ze direct bestellen. Met vriendelijke groet, Sebastiaan

Alle klachten die gemeld zijn door ZebastIan