Klacht: Inzakkende rug en zitkussens

op 12 juli 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Wij hebben 2 en een halfjaar geleden een twee en drie zitbank en fauteuil Ektorp gekocht en nu gaan van de 2 en 3 zits de met name rug kussens maar ook de zitkussens slap worden. Van de fauteuil blijf alles prima.
Wij hebben reeds contact gehad met Ikea maar kunnen niets voor ons doen zit maar twee jaar garantie op de zitkussens??
Verwijzen ons naar de klantenservice waar we nieuwe kunnen bestellen!!
Lekkere Service!!

Op z'n minst kussens tegen gereduceerd tarief nieuwe aanbieden!

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 18 juli 2016 om 13:03 geantwoord

Hej Ad,

We begrijpen dat het balen is wanneer er problemen zijn met de kussens van de EKTORP serie! Deze onderdelen hebben inderdaad twee jaar garantie. Het spijt ons, maar we kunnen je hier helaas niet bij helpen.

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

IKEA Nederland

Heeft op 19 juli 2016 om 12:36 geantwoord

Deze mededeling had ik reeds ontvangen en schiet er dus niets mee op! Maar vind het belachelijk dat je op de kussen twee jaar garantie krijgt en kennelijk op de bank opzich meer? Je kan in mijn ogen het een niet los zien van het andere. Terwijl men in de zaak zelf zegt dat er via de \"klantenservice\" nieuwe kussen besteld kunnen worden. Het gaat om 10 kussens voor twee en drie Zits a 39,50 pp 3 zitbank kost nieuw 399 op de site staat verder vermeld \" belangrijke voordelen zitkussens met een vulling van HR faom en polyestervezels bieden comfortabelevondersteuning aan je lichaam en krijgen hun vorm makkelijk weer terug......... Enz
En eindigd met
Gratis 10 jaar garantie
Kortom fijne service. Ik nog naar Ikea? Zal er eerst goed over naar moeten denken. Jammer had ze altijd hoog staan ook over de garantie termijnen welke ik ook binnen de familie als zeer goed ervaren had, nu ik hier eens een beroep doe tref ik geen gehoor. Nogmaals erg jammer!!

Alle klachten die gemeld zijn door adverschuren