Klacht: Inzakken bank

op 25 mei 2016 over Sanders Meubelstad in de categorie Meubelwinkels

Twee jaar geleden hebben wij een chaise lounge gekocht bij Sanders Meubelstad in Groningen. De hoek van de chaise lounge is erg zacht en is het laatste half jaar erg zacht geworden.Daarnaast is de naad in het ”rechte” zit gedeelte niet mooi en begint het te plooien. Na een tijdje het probleem aankijken toch contact met Sanders gezocht. Eerst via een telefoniste, die mij direct probeerde te vertellen dat de verkoper gezegd heeft dat het hoort te plooien en dan bank nog 20 van zijn hardheid prijsgeeft. Ik gaf gelijk aan dat dit ons niet verteld is en dat het niet iets zachter geworden is. Je zakt werkelijk weg in de bank. De hoek staat ook ietwat schuin naar beneden. Je valt echt in een kuil.

Nadat ik haar moest overtuigen dat het toch een klacht is en we niet tevreden zijn. Kreeg ik van haar een casemanager aangewezen mail waar ik foto’s van de bank op terug moest sturen. Ik heb duidelijk gezegd dat het op de foto niet zichtbaar is. Maar voor de zekerheid toch foto’s gestuurd.

Na 14 dagen (en niet de beloofde 4 werkdagen) reactie dat ze op de foto niets vreemds kon waarnemen en dat ze zich beroepen op dat het 20% hardheid kan prijsgeven.

Ik heb daarop gereageerd dat ik haar collega heb besproken dat niet te zien is hoe zacht de hoek is en hoe de hoek inzakt. Dat ze dus verkeerd geïnformeerd is en dat het gaat om dat de hoek erg zacht is.

Antwoord daarop was dat de hoek met singelbanden was gemaakt en niet met nosagveren zoals de rest van de bank. En daarmee was de case closed.

Naar ons weten heeft de verkoper ons niet verteld dat het zo erg zou inzakken en dat de bank überhaupt zachtheid zou verliezen. Daarnaast vind ik de manier van afdoen van de klacht nogal afschuiven. Ik voelde me absoluut niet serieus genomen.

Serieus nemen van onze klacht. De bank heeft niet meer het woongenot wat wij er van verwachten.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sanders Meubelstad

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sanders Meubelstad nog niet in behandeling is genomen.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Sanders Meubelstad in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Hendrik1511

10 maanden geleden - Vandaag, na aanleiding van mijn bericht op klacht.nl, een servicemonteur langsgeweest die binnen 10 minuten het probleem verholpen heeft.

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanders Meubelstad een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanders Meubelstad

Heeft op 29 juni 2016 om 10:18 geantwoord

Beste Hendrik1511,

Bedankt voor het delen van uw bericht. Ik begrijp uit uw reactie dat de servicemonteur de klacht toch heeft kunnen verhelpen. Goed om te horen dat u weer tevreden bent met de bank.

Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben, dan horen wij het graag.

Sophie van Webcare Sanders Meubelstad

Alle klachten die gemeld zijn door Hendrik1511