Klacht: klacht omtrend betalings regeling

M.Bennik op 24 januari 2012 over Intrum in de categorie Incassobureaus

Ik (M.Bennik) heb sinds 2009 contact met IJ over een zgn schuld die ik eerder had bij tele2.
Nu heeft IJ dit opgekocht van tele2,waardoor ik niet meer in het systeem sta bij tele2(Tele2 weet helemaal niet wie ik ben)
Ik probeer sinds 08-06-2009 een regeling te treffen met IJ,in eerste instantie ging dat allemaal zoals afgesproken,totdat ik rekeningen binnen kreeg van IJ waar ik dus niets van wist,nooit over gehoord had vanuit IJ.
dat ging een tijdje zo door,waardoor ik in verwarring raakte en dus ging bellen om te vragen waar dit op sloeg.
Tot op de dag van vandaag(24-01-2012)hebben zij mij daar nog steeds geen antwoord kunnen geven.
Het enigste dat ik hoor is dat er meerdere dossiers openstaan,en als ik ze dan vraag wat er voor bedragen er in die dossiers staan,dan geven ze niet thuis!
Ondertussen heb ik in de tussentijd een bedrag betaald aan een ander incasso bureau(LAVG)die weer was ingezet door IJ.
Vervolgens heb ik maanden later weer contact met IJ,waar in dat gesprek word gevraagD naar een printscreen van dit betalingsbewijs.
Netjes dit opgestuurd(22-02-2011),in de hoop nu eindelijk duidelijkheid te krijgen over wat voor bedrag er nu eigenlijk openstaat bij IJ,zodat ik dan eindelijk een regeling zou kunnen treffen.
Maar tot op heden daar nog steeds niets over gehoord,terwijl ik daarna meerdere malen contact heb opgenomen met IJ om te vragen of het bewijs al binnen was en waarom ik daar nog niks over heb terug gehad.Hun antwoord was o.a; Sorry ik zie hier niets staan over een betalingsbewijs” terwijl degene waar ik deze afspraak mee had duidelijk heeft gezegd hier een notitie van te maken.
Ik probeer nu al jaren een regeling te treffen,en het enigste dat ik wil is een overzicht van wat er openstaat aan bedragen,zodat ik weet waar ik aan toe ben,en dus ook weet wat ik maandelijks zou kunnen betalen aan IJ.
Het laatste contact dat ik had met IJ was 05-04-2011,totdat ze 29-11-2011 ineens weer brieven gingen sturen met daarin de mededeling;dat er binnenkort een deurwaarder langs zou komen met een dagvaarding”
Nou lieve mensen ik ben nu ondertussen zo gefrustreerd over dit hele verhaal dat ik het er graag met een rechter over zou willen hebben,want ik kan alleen nog maar boos worden aan de telefoon met IJ.nu heb ik vandaag 23-01-2012 een brief gehad met de mededeling dat ze mij nu voor de rechter gaan dagen.
Aangezien IJ een incassobureau is,en geen gerechtsdeurwaarder kunnen zij dit helemaal niet doen,dit is dus pure bangmakerij,of ook wel een “bedreiging” genoemd.Vervolgens heeft mijn advocaat contact opgenomen met IJ om hun te vragen wat dit te betekenen heeft,waarop hun antwoord was; wij doen zaken met een deurwaarder,die dit vervolgens voor de rechter zal brengen” de grap is dus, dat het nog helemaal niet bij een deurwaarder ligt,maar dat zijn ze alleen van plan.De naam van het deurwaarderskantoor,wist de medewerker ook zo 1,2,3 niet.
Het enigste dat ik tot nu toe heb gehad aan feedback van IJ is een grote mond van onbeschofte (vrouwelijke)medewerkers,alleen nog maar meer verwarring,een hoge bloeddruk,en hoofdpijn.Dus nog steeds geen regeling,terwijl ik alleen eerst een duidelijk overzicht wil van de kosten,logische toch?Ik denk dat ze zelf niet eens meer weten wat ik hun zgn verschuldigt ben,aangezien IJ alleen nog maar zaken opkoopt en behandelt van T-mobile en Vodafone.

totale kwijtschelding vanwege verjaring en ongemak.

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Intrum in behandeling genomen

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intrum een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intrum

Heeft op 04 mei 2012 om 15:19 geantwoord

Op 6 februari 2012 per e-mail afgehandeld.

Alle klachten die gemeld zijn door