Klacht: Internetsnelheid

op 10 juli 2012 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

De internetsnelheid bedraagt bij ons maximaal circa alleen 10 mb/s terwijl dit 20 had moet zijn. Ik heb de wifi getest en met lan kabel getest, het gaf allebei op zijn beste dag rond de 11 mb/s aan.

(upc speedtest / tele2 speedtest)

Vaak is de internetsnelheid zo traag dat als één tv aanstaat dat het niet eens meer mogelijk wordt om normaal te surfen(youtube filmpje op 240p dat bijna niet laadt). Met een muur tussenin in de kelderkameris het soms helemaal niet meer mogelijk te surfen(terwijl de pc wel aangeeft dat de signaalsterkte op zijn max. zit).

Vaak fluctueert de snelheid zonder te weten waaraan het ligt(we hebben vaak van kanaal verwisselt door in advanced settings verschillende channels te proberen, hielp een beetje op het moment dat er helemaal geen verbinding meer was)
We hebben niet veel apparaten in de buurt staan van de modem die het modem in de war kan brengen(alleen telefoon en tv, telefoonstation staat met een halve meter ver genoeg lijkt me)
Ook hebben we al een korter telefoonkabel aangeschaft en in het jaar 2011 heeft Marie Mulbert vaker met Tele2 gebeld vanwege problemen met de snelheid, in de laatste woning waar wij gewoond hebben lag het ook niet aan ons en hielp het verkorten van de telefoonkabel niet, kregen we nieuwe modem en het probleem was verholpen.
Ze hield er enorme telefoonkosten aan over en vergoeding viel tegen.

Mijn gok is dat jullie ons niet genoeg snelheid leveren, dat het modem stuk of corrupt is door een update van jullie(IK HEB GELEZEN OP TELE2 FORUM DAT JULLIE DV20 MODEM STANDAARD ERVOOR ZORGT DAT DE SNELHEID tot EEN LAGERE SNELHEID WORDT GEREGULEERD, IS DAT WAAR?).

Ik wil graag weten of de snelheid hoog genoeg is die geleverd wordt en als ja, een monteur even zou kunnen kijken naar het modem en/of misschien andere problemen.
Als nee, dan wil ik graag dat de verbinding tussen ons op de juiste snelheid wordt gebracht / gerepareerd wordt.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tele2

Heeft op 12 juli 2012 om 14:04 geantwoord

Het abonnement waar de klant zich voor aangemeld heeft, heeft een snelheid tot 20Mb/s. De snelheid van de verbinding is afhankelijk van meerdere factoren waaronder de aansluitsituatie bij de klant thuis, de afstand tot de wijkcentrale en de kwaliteit van de bekabeling. Op ons forum vinden klanten informatie hierover: http://forum.tele2.nl/forum-snelheid Voor vragen over de diensten of om de verbinding te onderzoeken, kunnen klanten terecht bij de klantenservice: http://www.tele2.nl/klantenservice.html

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Tele2 beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Eraser