Klacht: Internet TV

HennydJ op 26 januari 2024 over Online in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 23 januari 2024 ontving ik een e-mail van provider online.nl met de mededeling dat de tarieven van mijn abonnement en de snelheid van het internetverbinding zijn gewijzigd, dit is eenzijdig door online.nl gedaan zonder te waarschuwen. direct daarna ontving ik een factuur van ruim € 157,00. en deze heeft Online.nl per omgaande geïncasseerd.
In de e-mail stond niet dat het met terugwerkende kracht maar in het rekening overzicht wel.
Door het zien van een behoorlijk hoge bedrag was ik bijna flauwgevallen, direct daarna was ik de hele dag en de dag daarna nog misselijk van.
Tevens heb ik op 23 januari 2024 het internetverbinding verlaagd van 500Mbs naar 200Mbs.
Tevens heb ik via chat met een van de medewerker van online gechat. Na enige tijd werd mij geïnformeerd dat er een creditnota was aangemaakt omdat ik het internetsnelheid gewijzigd.
Op de vraag of Online.nl het creditnota op mijn rekening kunnen overmaken antwoordden zij met nee, dat kunnen we niet, we verrekenen dat met het volgende nota. Helaas heb ik het creditnota nog niet mogen ontvangen.

Hieruit blijkt dat Online.nl zelf in gebreke is gebleven door eenzijdig het originele abonnement te wijzigen zonder eerst met de klant in gesprek te gaan.

Wijzigingen dienen ruim van te voren (uiterlijk een maand van te voren) verwittigd te worden en niet per omgaande en zonder eerst met de klant te hebben overlegd.

Ik ben door het hele gedrag van Online.nl naar een ander provider op zoek gegaan die een betere aanbod heeft waarin alles duidelijk worden vermeld en bij deze provider heb dan voor een opzegservice genomen, echter heeft Online.nl de opzegging geweigerd.

Ik ben sinds jaren klant bij Online.nl en sinds februari-maart 2020 naar het huidige adres verhuisd en bij Online.nl gebleven.
Naar mijn weten was mijn originele contract reeds verlopen.
In het jullie schrijven staat dat het wijzigen van internetsnelheid e.d. geen enkele consequentie voor het contractduur is. Waarom is dan mijn contract telkens door Online.nl stilzwijgend verlengd.

Een goede provider dient dit eerst ruim van te voren aan de klant door te geven.

Gewenste Oplossing:

Mijn oplossing:
1. Het incasso-opdracht intrekken en een herziene nota inclusief de creditnota korting voor geleden ongemakheden.
2. Het mogelijk maken van overstappen naar een ander provider zonder boetes e.d.
3. Een betere en goedkopere bod aanbieden (bij de andere provider is het bod € 50,00 per maand inclusief Pluspakket en entertainment).

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Online

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Online nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door HennydJ