Klacht: Intercity Direct

op 03 oktober 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis vandaag sinds tijden weer met de NS naar Rotterdam en tot mijn verbazing was er een toeslag nodig. Deze kostte 10 euro extra bij de treinconducteur. Ik vind dit op meerdere fronten merkwaardig.

1. De OV chipkaart was ontworpen om met een pas alles snel en efficient te kunnen, maar nu moet men toch weer checken of een trein een intercity direct is dn vervolgens mij een automaat alsnog een toeslag kopen. Ik zou denken dat de OV chipkaart (en dot wordt ook vel gebruikt jn de marketing) dit soort onzinnige handelingen zou moeten kunnen vervangen.

2. Waarom is het niet mogelijk om deze toeslag online aan te schoven? Helaas wist de conducteur mij te melden dat het niet mogelijk was om online de toeslag alsnog aan te schaffen. Met hedendaagse mogelijkheden zou dat geen probleem moeten zijn. Dus begrijp ik niet (ivm julllie en de ov chipkaart marketing) waarom dit niet mogelijk is. Mocht dit wel mogelijk zijn zou de conducteur daar van op de hoogte moeten zijn.

3. Waarom is dit 10 euro ipv 2,30? Ik kreeg het gevoel dat ik beboet werd terwijl ik simpelweg niet op de hoogte was van deze regeling en mijn best heb gedaan om dit zsm online te regelen wat dus niet mogelijk is. Hiermee krijg ik als client van NS uitgewrongen te worden. Waarom op deze wijze en dit bedrag?

1.Als het bedrag om laag gaat voor toeslag aan boord van de NS en digitaal geregeld kan worden ipv met pen en papier en met zelfde protocol/handelswijze als boete.
2. Wanneer het mogelijk wordt om toeslag online aan te schaffen (om tevens eigenmarketing te eren)
3. Als ook via media als 9292OV duidelijker vermeld kan worden welke treinen toeslag nodig hebben.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 18 oktober 2016 om 10:09 geantwoord

Beste lezer,

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door PRDXS