Klacht: installatiekosten door KPN

op 17 januari 2014 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

Geachte heer, mevrouw,

Op 2 januari 2014 hebben wij via de mail een factuur van KPN ontvangen. Op deze factuur van 1 januari 2014 worden eenmalige kosten in rekening gebracht voor de installatie door monteur en verzendkosten. Dit is volgens ons niet terecht.

25 oktober is tussen 8.00 en 12.00 uur een eerste monteur bij ons langs geweest van ReggeFiber. Dit is ons inziens zonder problemen verlopen. Op 22 november 2013 is er een tweede monteur van ReggeFiber tussen 12.00 en 17.00 uur bij ons thuis geweest. Toen de monteur bij ons binnen was, verbaasde hij zich over de situatie. Volgens hem is het niet gebruikelijk dat hij bij KPN klanten de installatie zou moeten verzorgen. Hij kwam nooit bij klanten van KPN. Hij was binnen vijf minuten klaar en beloofde ons dat hij dit zou doorgeven aan KPN.

Een week later op 29 november 2013 stond er een derde afspraak gepland met een monteur, dit keer van KPN. Ook deze monteur was zeer verbaasd over de situatie. Alles was volgens hem al aangesloten. De geleverde doos is daarom ook ongeopend gebleven. De monteur heeft een kopje koffie gedronken en is weer gegaan.

Door het hierboven gegeven senario moesten wij tot driemaal toe een dagdeel thuis blijven. We zijn ontdaan over deze situatie maar hebben tot dusver nog niet gereageerd. Maar toen we een factuur van het bezoek van de KPN monteur en de verzendkosten voor het verzenden van een postpakket kregen, was dit de druppel die de emmer deed overlopen. Er zijn fouten gemaakt en deze worden bij ons in rekening gebracht. Op 2 januari 2014 hebben wij naar de klantenservice van KPN gebeld en om uitleg gevraagd. KPN verwijst ons naar ReggeFiber en zegt dat wij een brief naar dit bedrijf moeten sturen.

Wij zijn door dit alles zeer ontdaan. Wij zijn klant van KPN omdat wij van deze een goede service verwachten. Maar deze verwachting is tot nu toe onterecht gebleken. Het is voor ons niet acceptabel om de dupe te zijn van, zoals de klantenservice ons uitlegt, een communicatiefout tussen KPN en ReggeFiber. Ons verzoek is dan ook om de rekening met factuurkenmerk 117245818 de kosten voor installatie door monteur van het bedrag van € 70,59 in mindering te brengen.

Wij hopen dat u onze klacht serieus neemt en vragen uitleg van de gang van zaken.

De heer J.D. van Dijk
Mevrouw C. van Dijk – Groeneveld
Slangenburg 23
3772 LP Barneveld
Klantnummer 9013539981
Emailadres connyenjan@kpnplanet.nl
Telefoonnummer 0342- 490 604

In de bijlage de factuur gekenmerkt onder het nummer 117245818.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Internet

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Internet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door connyenjan