Klacht: Insekt in deksel

op 01 december 2016 over HAK in de categorie Voedingsmiddelen en dranken

In een pot witte bonen in tomatensaus ontdekte ik tijdens het openen een insekt (mot) in rand van deksel en een cocon.
Ik vraag mij af hoe een insekt in het deksel kan zitten als de bonen gekookt en van saus voorzien steriel in de pot worden gedaan.

A.Snijders

Bij beantwoording van mijn vraag en een vervangend produkt.

1 dag geleden - Ik heb een email gestuurd naar HAK over deze klacht.

22 uur geleden - Deze klacht is zojuist door HAK in behandeling genomen

22 uur geleden - We hebben bericht ontvangen dat HAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

HAK

Heeft op 02 december 2016 om 09:20 geantwoord

Geachte mevrouw Snijders,

Wij vinden het jammer dat u een vervelende ervaring heeft gehad met onze witte bonen in tomatensaus en stellen het op prijs dat u dit met ons deelt. Wij bieden u hiervoor onze welgemeende excuses aan.

De groenten van HAK komen rechtstreeks vanaf het land naar onze fabriek. Tijdens de teelt wordt aan de hand van onze strenge eisen zoveel mogelijk getracht om op een milieuverantwoorde manier insecten te bestrijden. Wanneer de groenten in de fabriek aankomen worden deze meerdere malen gewassen en ondergaan ze diverse kwaliteitscontroles. Dit moet er voor zorgen dat er geen ongerechtigheden in onze producten terechtkomen. Toch is er ondanks alle zorgvuldigheid een insect bij u in de pot terechtgekomen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

HAK staat al meer dan 60 jaar voor kwaliteit. Onze groenten en fruit worden met zorg geteeld, geoogst en met aandacht verwerkt. Helaas hebben wij in uw geval de hoge HAK-kwaliteitsstandaard niet kunnen waarmaken, waarvoor nogmaals onze excuses. Wij zenden u enkele HAK-producten toe en hopen dat u als vanouds kunt genieten van onze producten.

HAK B.V. consumentenservice
Diane Nijman