Klacht: ingebrekestelling naar aanleiding van ondeugdelijke dienst mbt verhuizing

op 23 juni 2017 over Online in de categorie Alles-in-1

Betreft: ingebrekestelling naar aanleiding van ondeugdelijke dienst mbt verhuizing / 88837903

Geachte heer, mevrouw,

Sinds 19-03- 2013 heb ik bij Online het abonnement Alles-in- één pakket (tv,internet en bellen) Ik kan

echter niet goed gebruik maken van: niets. Doordat ik een andere woonruimte kreeg was ik

genoodzaakt om een verhuizing door te geven. Hierbij is ook meteen een ander abonnement

afgesloten. Dit heb ik telefonisch gedaan. De mevrouw aan de telefoon vertelde dat ik al langere tijd

teveel betaalde voor datgene wat ik kreeg. Hier was geen compensatie voor mogelijk. Ik zou een

bevestiging hiervan ontvangen, maar deze heb ik tot op heden niet gehad. Wel kreeg ik op 2 april

2017 (zie bijlage) de mail binnen dat online.nl niet kan leveren op mijn nieuwe adres. Ik heb meteen

gebeld met Online.nl en hier werd verteld dat er wel geleverd zou kunnen worden. Ik vroeg nogmaals

om een bevestiging per mail, maar deze tot op heden ook niet ontvangen. Vervolgens wachtte ik

braaf op mijn nieuwe internet en tv aansluiting. Deze kwam maar niet binnen. Vervolgens weer naar

Online.nl gebeld. Hier kreeg ik de mededeling dat er toch niet geleverd kon worden en dat ik opzoek

kon naar een andere provider. Ik was hier van geschokt, ik zat immers al in mijn nieuwe woning

zonder internet en tv. Ik heb een eigen bedrijf en internet is voor mij hierin een basis behoefte. Een

nieuwe provider vinden kost tijd, terwijl ik al een tijd niks had. Eenmaal een andere provider gevonden

kreeg ik ineens een mail binnen van Online.nl met de mededeling bevestiging

abonnementsgegevens. Ik heb weer gebeld en toen kreeg ik te horen dat er wel weer geleverd kon

worden. Ik werd zoals u kunt begrijpen boos en heb een klacht ingediend. Telefonisch is overleg dat

het contract werd opgezegd en dat de gemaakte kosten als compensatie werd teruggestort. Ik wilde

hier graag een bevestiging van. Na veel aandringen kreeg ik hiervan wel een bevestiging van mijn

klacht op 1-5- 2017. Het probleem zal worden nagekeken en er zal op 02-05- 2017 contact met mij

worden opgenomen. Op 02-05- 2017 is er geen contact met mij opgenomen. Wel heb ik een

automatische mail gekregen dat mijn abonnement wordt stopgezet op 2-6- 2017 en eventuele

verrekening zal plaats vinden op de nota.

Op 3-5- 2017 heb ik een mail gekregen met bevestiging van compensatie van online.nl. Tot mijn

verbazing staat er bij het bedrag een euroteken en verder niets. (zie bijlage).

Op 30-5- 2017 werd € 33,00 van mijn rekening afgeschreven. Dit zijn de abonnementskosten voor de

maand juni. Toen brak helemaal mijn klomp. Ten eerste klopt het niet dat mijn abonnement in juni

werd opgezet terwijl ik al vanaf april geen diensten meer van jullie geleverd krijg. Wel/ niet leverbare

dienst verhaal. En dan moet ik voor de maand juni betalen terwijl dan mijn abonnement is stopgezet.

Controleer jullie administratie en laat klanten die al lang van jullie diensten gebruik maken hier niet te

dupe van worden. Ik heb mijn geld zelf terug gevorderd van de maand mei en juni. Ik ga niet betalen

voor een dienst die ik nooit heb gekregen. Talloze telefoontjes gehad met valse beloftes. Toen kreeg

ik op 2-6- 2017 een mailtje binnen met betalingsachterstand. Hier heb ik ook weer over gebeld en toen

werd mij ook nog verteld dat ik verhuiskosten moest betalen. Verhuiskosten voor iets wat ik nooit heb

geleverd. En een bevestiging gehad dat jullie niet konden leveren.

Bij deze verzoek ik u binnen één week de genoemde problemen te verhelpen.

Indien ik niet binnen één week een reactie van u heb ontvangen, zie ik mij genoodzaakt om mijn

klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten.

Froukje van der Zanden

Kosten vanaf april ongeldig verklaard. Belkosten vergoeding. Vergoeding internetkosten van een maand wegens verplichte overstap naar een andere bedrijf.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Online over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Online in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Online een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Online

Heeft op 28 juni 2017 om 10:13 geantwoord