Klacht: ING zakelijke klacht opheffing krediet per direct en eenzijdige commincatie

op 15 januari 2014 over ING in de categorie Banken

Na diverse pogingen gedaan te hebben om met ING te communiceren, hebben wij inmiddels onze hoop opgegeven. Wij zijn blij dat het overgedragen is aan iemand die wel schriftelijk communiceert in plaats van eenzijdig standaard brieven rondstuurt naar clienten die een betaling achterstand hebben.
Blijkbaar mogen clienten geen achterstand hebben en mogen ze geen schulden of verlies lijden in de bedrijfsvoering, want dan komt ING de boel innen.
Zo gaat ING blijkbaar met zijn clienten om. Wij zijn slechts ondernemers die risco durven nemen om een bedrijfsvoering op te zetten, anders dan de ING bank die alleen op safe speelt door zijn crediet uitvoerig uit te zetten als er enigzins maar 100% winst te behalen valt.

Wij hebben in Restaurant China BV sinds 2011 niet meer kunnen verhuren voor exploitatie of om zelf de werkmaatschappij op te kunnen zetten. Waardoor de schulden niet afbetaald kunnen worden die ING bank destijds had beloofd krediet verstrekking te verlenen 2006.
Dit enerzijds veroorzaakt door de crisis en en dus ook indirect wordt veroorzaakt door INGbank. De veroorzaker komt dan zelf de schulden vereffenen die zij zelf veroorzaakt hebben, waardoor de Nederlandse economie verziekt wordt.

Als ING niet eenzijdig communiceert zal er geen vrees ontstaan voor de onverhaalbaarheid van de vordering.
Na diverse briefwisselingen van onze kant zijn heeft ING geen gegronde pogingen gedaan om de client (ons) te benaderen.

Het beeindigen met deze “gegronde reden”, welke wij zeer benieuwd zijn wat de reden dan ook mag zijn, is slechts een goedkope smoes om de client te dwingen om de overwaardekrediet te beeindigen. Welke al jaren negatief staat tijdens onze bedrijfsvoering en meer als 14 procent rente maandelijks betaald. Met de betaalde maandelijkse rente zal de schuld al afgelost zijn. Dit is dus de manier van de ING bank om allochtone ondernemers kapot te maken.

In ons voorstel om een betalingsregeling te treffen is nimmer op gereageert en zijn de mensen van ING bank ons nog beroert te woord te staan. Alle stappen en procedure wordt door ING eenzijdig besloten. De eenzijdige akkoord verklaring om maandelijks een gigantisch bedrag te innen de voorwaarden, de vastgestelde rente die nimmer door ons is akkoord bevonden. Alle briegwisselingen hebben wij aangegeven niet akkoord te gaan. De client, wij dus hebben nimmer iets kunnen zeggen of reactive mogen geven. Deze reactive wordt gewoon genegeert.

Wij zijn van voornemens deze zaak via de media naar buiten te brengen, indien er nogmaals eenzijdig gecommuniceert wordt. De actie om telefonisch contact te zoeken met de ING bank hebben wij inmiddels gestaakt omdat wij dit een zinloze actie vinden.

Wij communiceren alleen nog maar schriftelijk per brief en/ of per mail.
Per maandelijks wordt er nog in de automatische incasso een bedrag van 500 euro op deze rekening gestort. Maar ING bank is voornemens om juist meer te willen incasseren en reageert niet op onze betalingsvoorstel die wij afgelopen jaar hebben ingediend.

Wij communiceren alleen nog maar schriftelijk per brief en/ of per mail.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 20 januari 2014 om 16:29 geantwoord

Beste, bedankt voor je reactie. We hebben deze in behandeling genomen en zorgen dat je per brief verder wordt geïnformeerd. Hierin staan dan ook de contactgegevens van de collega die het dossier in behandeling heeft. Vandaar dat we de status van deze klacht op deze site op 'opgelost' zetten. Roy, ING Webcare Team, www.ing.nl/webcare

Alle klachten die gemeld zijn door p.yuen