Klacht: ING LOST zijn eigen fouten niet op, die er gemaakt zijn bij oversluiten van hypotheek opnaam van ex en zijn nieuwe partner,

op 04 juli 2012 over ING in de categorie Banken

Het volgen de is nog steeds niet opgelost door de ing: In 2007 zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan en heeft mijn ex besloten om de nieuwbouw woning die wij hadden gekocht, te behouden en samen met zijn nieuwe partner te betrekken.
Dus moest de hypotheek lening op naam van mijn ex en zijn nieuwe vriendin komen te staan. Dus heb ik afstand gedaan van de woning en de hypotheek zou dan overgesloten worden op naam van mijn ex en zijn nieuwe vriendin. Door een fout van de ing die men wel telefonisch toegeeft maar niet op papier, staat nog steeds een gedeelte van de hypotheek lening op naam van mijn ex en mij. Terwijl ik geen eigenaar meer ben van de woning en ook nooit in de woning heb gewoont.
Tevens hebben mijn ex en ik een convenant getekend bij de notaris dat ik afstand van de woning deed en dat de hypotheek lening op naam van mijn ex en zijn vriendin zou komen te staan. Nu 2012 is dit nog steeds niet opgelost en is mijn naam nog steeds verbonden aan een hypotheek lening terwijl ik geen eigenaar ben van de woning en er ook nooit woon en afstand van heb gedaan, door een fout van de ing bij de oversluiting op naam van ex en zijn huidige vriendin. Tot op heden is het nog steeds niet opgelost door de ing. Ik vind dit schandalig! Het word hoog tijd dat de ing deze fout oplost! Volgens ex is het niet mogelijk om volgens de ing om hun eigen administratieve fout op te lossen en mij te ontslaan als hoofdelijk aansprakelijke en zit ik met de gebakken peren. Vind dit echt schandalig!! Terwijl volgens de klanteservice van de ing , kort na mijn vorige klacht hierover, hun alles in het werk zouden stellen om dit op te lossen en ik als hoofd aansprakkelijk zou worden ontheffen. Nu volgens de ing hypotheek adviseur die dus bij mijn ex en zijn partner is langs geweest , is dit onmogelijk .

Dat het gewoon opgelost word, en niet zeggen dat het onmogelijk is. Het is schandaalig dat dit na 4 jaar nog steeds niet opgelost is en wordt. Het is tenslotte een fout van de ing zelf bij het administratief oversluiten/afhandeling van de hypotheek, dit is mij ook telefonisch zelf door de ing medegedeeld, dan vind ik het niet meer dan reeél dat het ook opgelost word!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 05 juli 2012 om 12:41 geantwoord

Mijn collega heeft telefonisch contact opgenomen en het een en ander inhoudelijk besproken. Roy - ING Webcare Team - http://www.ing.nl/webcare

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ING beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door gremlin2726