Klacht: ING houdt geld vast van EUHOFA International

op 28 mei 2021 over ING in de categorie Banken

EUHOFA is een International vereniging van scholen voor Hotelonderwijs.
Het had een rekening bij ING. ING eiste dat de vereniging ingeschreven zou worden bij de KvK.en communiceerde daarover (niet met de rekeninghouder hier in Nederland) met een van de scholen in Zwitserland waar EUHOFA ooit gestart is (58 jaar geleden! ). Daar is de post nooit aangekomen en omdat hier niet op gereageerd werd, heeft de ING de rekening opgeven en het saldo geparkeerd. EUHOFA is inmiddels in Nederland in de KvK ingeschreven. Om een nieuwe rekening te openen zou ons internationaal bestuur uit allerlei landen moeten komen vliegen om zich te fysiek identificeren bij de ING. In de COVID -tijd was dat natuurlijk überhaupt niet mogelijk. Op basis van de goede relatie die ROC Mondriaan (lid van EUHOFA) heeft met de RABO-bank heeft EUHOFA daar een rekening geopend. Om het restsaldo over te laten maken door ING, was er nog e.e.a. nodig van ons. Dat is allang naar ING gestuurd en aan voldaan. Nu wachten wij al een hele tijd op de transfer van het geld, maar er gebeurd niets. De enige persoon waar iets van communicatie mee mogelijk was, was Emile Pruim. Hij heeft toegezegd dat de betrokken medewerkers contact op zouden nemen met mij, maar dat gebeurt gewoon niet!!! De vereniging is inmiddels in grote financiële problemen doordat de storting van het geld uitblijft! We willen z.s.m. contact met de verantwoordelijke!!!
Graag z.s.m. actie!! Gemma Gieselaar Emailadres: [email protected] Mobiel: 0624227408
Jacqueline van der Zwan: Emailadres: [email protected] Mobiel: 0611398411

Als het geld naar onze nieuwe RABO bankrekening is gestort!!!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

2 maanden geleden - Goedemorgen mevrouw Gieselaar, Ik begrijp dat er een proces in werking in gezet, maar dat er nog geen eindoplossing is. De afdeling Zakelijk die hierover gaat is vandaag niet beschikbaar, daarom de vraag of wij u maandag kunnen bellen? Dan kan er intern even navraag worden gedaan naar de status van zaken, bijvoorbeeld met collega Emile Pruim. Voor nu een fijn weekend gewenst. Vriendelijke groet, Michiel ING Webcare

Bericht van ING

1 maand geleden - Beste mevrouw Gieselaar, Zojuist heb ik je voicemail ingesproken. Wil je aangeven of er inmiddels al contact is geweest met onze afdeling Zakelijk? En zo niet, of- en welk dagdeel we je het beste telefonisch kunnen bereiken? Vriendelijke groet, Yvonne ING Webcare

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 05 juni 2021 om 10:06 geantwoord

Beste mevrouw Gieselaar,

We hebben geen reactie meer mogen ontvangen. We gaan er van uit dat je inmiddels met onze afdeling Zakelijk hebt gesproken en dat de status van de beeindiging van jullie rekening bekend is.

We sluiten hierbij je klacht. Heb je nog vragen neem dan zeker contact op via een chat gesprek of telefonisch met onze afdeling Zakelijk.

Vriendelijke groet,

Yvonne