Klacht: ING ERNSTIG MISLEID ONGERECHT!

codetechnic op 21 oktober 2020 over ING in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben nu een klant met meer dan 3 maanden uit Oostenrijk sinds de persoonlijke opening van de rekening in Haarlem Branch bij ING Bank.
ING heeft mijn rekening geopend en ik kreeg een aanvullende kredietkaart aangeboden nadat mijn e-mail was afgeleverd met de geplande openingsdatum van mijn rekening.
Mijn accountmanager adviseerde me dat nadat mijn Britse werkgever in het VK, Dr Mayer Group geen Nederlandse loonstrook had aangeboden, mijn inkomen wordt betaald vanuit Londen, VK met HSBC Bank en daarom moet ik in plaats daarvan wachten op nog eens 3 maanden aan doorlopende salarissen die rechtstreeks in mijn ING-betaalrekening!
De persoon die mijn account heeft geopend, adviseerde duidelijk om me in aanmerking te laten komen met een mogelijke creditcard als V Pay of Maestro, is NIET nuttig bij toekomstige online factureringsbetalingen, ik moet mijn inkomen nog 3 maanden betalen en er zou ook geen probleem moeten zijn, hoewel mijn werkgever is een Brits, niet-nederlands bedrijf, maar nog steeds binnen de Europese Unie!
Ik heb zijn antwoord verschillende keren opnieuw bevestigd om er zeker van te zijn dat er geen verdere misverstanden zijn.
Ik heb een Nederlands belastingnummer plus ik heb een volledige nederlandse ziektekostenverzekering net als elke andere in Nederland levende persoon en mijn vrouw is legaal Nederlands ingezetene met een door de IND afgegeven identiteitsbewijs met een geldigheidsduur van maximaal 5 jaar.
Mijn Britse werkgever bereidt zich momenteel voor met zijn andere entiteit. Acer Ventures Limited richtte binnenkort een nederlands filiaal op in Rotterdam, Blaak 520 registreerde ook bij KvK en stort daarom als zodanig mijn reguliere inkomen op mijn nederlandse bankrekening!
Ik heb echt geen idee of dat geld dat wordt verzonden vanaf een Britse bankrekening of een Nederlandse bankrekening is, maar wat het ook is, het is 100% als zodanig op mijn rekening bij ING gestort.
meer dan 75 dagen geleden heb ik ook ING Credit Card Dept gebeld over mijn bedoelingen met een Credit Card plus ik heb gevraagd naar mijn huidige salaris bij Dr. Mayer en hoe lang ik verder moet wachten met het aanvragen van een Credit Card bij ING en ik werd doorgestuurd met een toegewijde adviseur binnen de ING Credit Card Dept.
Tijdens het gesprek dat ik had, legde de adviseur namens ING heel hard en duidelijk uit aan de telefoon en controleerde daarna nog verder
gedurende enkele minuten wachten aan de telefoon stond mijn rekening en legde uit dat ik een aanvraag kan indienen en dat ik het recht heb om een ​​ING-kredietkaart aan te vragen op of na 12 oktober 2020!
Ik heb de vrouwelijke adviseur gevraagd of dat echt 100% zeker is en hopelijk zou mijn salaris in ieder geval geen probleem zijn en de adviseur reageerde eigenlijk niet alleen over mijn salaris, maar ook over hoe ik mijn betaalrekening beheer en hoeveel het saldo dat ik zou behouden, zou ook deel uitmaken van een definitieve beslissing die rond 12 oktober 2020 wordt genomen!
Ik heb wel geantwoord, zie ik en op basis daarvan zal ik daarom wachten tot deze tijdsperiode is bereikt.
Op 13 oktober 2020 heb ik echter geprobeerd om een ​​ING Credit Card aan te vragen met een goed saldo plus een goed BKR-record plus een goede Experian en plus geen andere negatieve records met te late of ontbrekende betalingen sinds mijn volledige status in de Nederland, maar helaas en jammer dat ik werd afgewezen, geweigerd met een ING Credit Card!
Ik heb wel een formele klacht ingediend bij ING, maar aangezien er niet wordt gereageerd, hoe verder te gaan met een dergelijke bankrelatie!
Als Kifid niet kan helpen, dan overweeg ik om een ​​Advokaat erbij te betrekken of als dat ook niet helpt, heb ik geen verdere opties of keuzes en stop ik met mijn ING Bankieren incl. eventuele huidige spaartegoeden en ontvangen salarissen van paids

Gewenste Oplossing:

Resolutie:
Geef een creditcard uit, aangezien mij dienovereenkomstig in aanmerking komt en accepteer eindelijk mijn reguliere betaalde salarissen op mijn lopende rekening op basis van beloofde gronden tijdens en na het openen van de rekening!

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

2 jaren geleden - Beste codetechnic. Ik heb je net geprobeerd te bellen om handmatig de aanvraag in te dienen en voor je na te kijken waar het mis is gegaan. Helaas kreeg ik je niet te pakken. Het enige wat ik nu kan bedenken is dat je salaris niet via de reguliere weg binnenkomt. Een salaris wordt door het systeem herkend als het met een VZ code binnenkomt. Als je salaris onder een ander code binnenkomt (OV bijvoorbeeld) dan ziet het systeem dit niet als salarisbijschrijving. In dat geval zal de aanvraag handmatig ingevoerd moeten worden. Dit kun je telefonisch regelen via: 020 22 888 00 (ma-vr 08:00 – 21:00, za 09:00 – 17:00) Ik hoor graag of het gelukt is. Vriendelijke groet, Margreet ING|Webcare

Reactie van de melder van de klacht codetechnic

2 jaren geleden - Dear ING Relations, I made now a very formal handwritten signed complaint via ING HQ a copy with AFM ! One of your support assured to log a formal complaint too, but since I have never heard yet back from ING via Phone, Email or Post NL ! Your Credit Card assured me more than 2 months ago that my UK HSBC Salary would be no issue at all and after a short review over the phone your Credit Card Dept ed that with 12 Oct I can do that online and as long I keep my account well managed plus a optional on cases per case basis positive balance there will be no problem with that incl. to count accept my salary paid from UK HSBC . My employer now changed the banking soon with a dutch branch in Rotterdam Blaak 520 under Acer Ventures Limited under Dr Mayer Group based in London, UK. All this leads to really a unfair and misleading banking relationship experience not deserved really at all. I also consider my problem to get Kifid plus a dutch Advokat or Lawyer involved arguing! My account number is: NL70 INGB 0799 1264 70. I look forward to hear from you. Kind regards, Gerd. (G. Sabusap)

Bericht van ING

2 jaren geleden - Dear codetechnic, That is very said to hear. Like my colleague Margreet said, she tried to contact you but this failed. We would like to see if we can come to a solution. If it does not help to contact our department creditcards via the instruction Margreet provided to you then please let us know when we can call you. With kind regards, Jildou ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht codetechnic

2 jaren geleden - Hi there, please call me now and which number did you really call me ? My number should be as registered with 0685301070. Danke u. Gerd

Reactie van de melder van de klacht codetechnic

2 jaren geleden - Naam: Dr Michael Mayer-Trading as Transph Omschrijving: SALARY SONICSPHERE PRO OCT 2020 GB89HBUK40261202184834 Kenmerk: RBD16100IVQJVJUO Valutadatum: 16-10-2020

Bericht van ING

2 jaren geleden - Hi codetechnic. I have called the provided number. I will call you tomorrow. Hope that is okay with you. Greetings, Margreet ING|Webcare

Reactie van de melder van de klacht codetechnic

2 jaren geleden - Hi there, I am awaiting a phone response since all email advise is not working out at all ! I am available now and its 13.51 afternoon on 26 Oct 2020 ! Regards, Gerd.

Reactie van de melder van de klacht codetechnic

2 jaren geleden - Hi there, I am awaiting a phone response since all email advise is not working out at all ! I am available now and its 13.51 afternoon on 26 Oct 2020 ! Regards, Gerhard S.

Bericht van ING

2 jaren geleden - Hi codetechnic. It seems like every time I call you, you are not able to answer the phone. There for I want to ask you to contact our credit card department your self. My colleague can make a manual request for the card. ◾You can call via 31 20 22 888 88 (mo-fr 8.00-21.00, sa 9.00-17.00) The answering machine is in Dutch. The first question asks you what you are calling for. You can say credit card. The next question asks for your bank account number. Please enter the numbers after the INGB in your IBAN. That should get you straight through 😊 Greetings Margreet ING|Webcare

Reactie van de melder van de klacht codetechnic

2 jaren geleden - Hi there, I received a email about my credit card matter and honestly its no problem with me doing that manual part either as long your bank keeps up what I am advised during account opening and a month thereafter over the phone ! I also want to clearly highlight the fact that my salary emaloyer paid income is paid via a UK International Sepa Transfer with HSBC based on the legal facts living here in Netherlands with a dutch tax number and paid health insurance with my employer with Nationale Nederlanden NN and I pay tax with UK P60 and Netherlands under double tax treaties and I am asking in a friendly manner ING lastly will count towards finally my regular income paid via my employers channel and NOT only via means now on a manual basis with your attached forms being completed ! ING must accept my income in a proper way and its does not matter where it comes from a dutch bank account or non dutch bank account without dutch reference letters !! This is totally unfair and I will continue complaint until this has been fully resolved. Please call today my number @ 15.00 local dutch time here or otherwise provide a full name with a internal working extension number within ING if you really seriously interested to resolve my problems ! Thank you, indeed. Kind regards, Gerhard S.

Reactie van de melder van de klacht codetechnic

2 jaren geleden - Hi there, I received a email about my credit card matter and honestly its no problem with me doing that manual part either as long your bank keeps up what I am advised during account opening and a month thereafter over the phone ! I also want to clearly highlight the fact that my salary emaloyer paid income is paid via a UK International Sepa Transfer with HSBC based on the legal facts living here in Netherlands with a dutch tax number and paid health insurance with my employer with Nationale Nederlanden NN and I pay tax with UK P60 and Netherlands under double tax treaties and I am asking in a friendly manner ING lastly will count towards finally my regular income paid via my employers channel and NOT only via means now on a manual basis with your attached forms being completed ! ING must accept my income in a proper way and its does not matter where it comes from a dutch bank account or non dutch bank account without dutch reference letters !! This is totally unfair and I will continue complaint until this has been fully resolved. Please call today my number @ 15.00 local dutch time here or otherwise provide a full name with a internal working extension number within ING if you really seriously interested to resolve my problems ! Thank you, indeed. Kind regards, Gerhard .

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 28 oktober 2020 om 09:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hi codetechnic,

You can contact our Credit Cards Department directly about this. My colleague can make a manual request for the card.
You can call us via 31 20 22 888 88 (Monday till Friday from 8.00-21.00 and Saturday 9.00-17.00)

The answering machine is in Dutch.
The first question asks you what you are calling for. You can say credit card. The next question asks for your bank account number. Please enter the numbers after the INGB in your IBAN. That should get you straight through

Kind regards,

Yvonne
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door codetechnic