Mijn Klacht:
Ik ben nu een klant met meer dan 3 maanden uit Oostenrijk sinds de persoonlijke opening van de rekening in Haarlem Branch bij ING Bank.
ING heeft mijn rekening geopend en ik kreeg een aanvullende kredietkaart aangeboden nadat mijn e-mail was afgeleverd met de geplande openingsdatum van mijn rekening.
Mijn accountmanager adviseerde me dat nadat mijn Britse werkgever in het VK, Dr Mayer Group geen Nederlandse loonstrook had aangeboden, mijn inkomen wordt betaald vanuit Londen, VK met HSBC Bank en daarom moet ik in plaats daarvan wachten op nog eens 3 maanden aan doorlopende salarissen die rechtstreeks in mijn ING-betaalrekening!
De persoon die mijn account heeft geopend, adviseerde duidelijk om me in aanmerking te laten komen met een mogelijke creditcard als V Pay of Maestro, is NIET nuttig bij toekomstige online factureringsbetalingen, ik moet mijn inkomen nog 3 maanden betalen en er zou ook geen probleem moeten zijn, hoewel mijn werkgever is een Brits, niet-nederlands bedrijf, maar nog steeds binnen de Europese Unie!
Ik heb zijn antwoord verschillende keren opnieuw bevestigd om er zeker van te zijn dat er geen verdere misverstanden zijn.
Ik heb een Nederlands belastingnummer plus ik heb een volledige nederlandse ziektekostenverzekering net als elke andere in Nederland levende persoon en mijn vrouw is legaal Nederlands ingezetene met een door de IND afgegeven identiteitsbewijs met een geldigheidsduur van maximaal 5 jaar.
Mijn Britse werkgever bereidt zich momenteel voor met zijn andere entiteit. Acer Ventures Limited richtte binnenkort een nederlands filiaal op in Rotterdam, Blaak 520 registreerde ook bij KvK en stort daarom als zodanig mijn reguliere inkomen op mijn nederlandse bankrekening!
Ik heb echt geen idee of dat geld dat wordt verzonden vanaf een Britse bankrekening of een Nederlandse bankrekening is, maar wat het ook is, het is 100% als zodanig op mijn rekening bij ING gestort.
meer dan 75 dagen geleden heb ik ook ING Credit Card Dept gebeld over mijn bedoelingen met een Credit Card plus ik heb gevraagd naar mijn huidige salaris bij Dr. Mayer en hoe lang ik verder moet wachten met het aanvragen van een Credit Card bij ING en ik werd doorgestuurd met een toegewijde adviseur binnen de ING Credit Card Dept.
Tijdens het gesprek dat ik had, legde de adviseur namens ING heel hard en duidelijk uit aan de telefoon en controleerde daarna nog verder
gedurende enkele minuten wachten aan de telefoon stond mijn rekening en legde uit dat ik een aanvraag kan indienen en dat ik het recht heb om een ING-kredietkaart aan te vragen op of na 12 oktober 2020!
Ik heb de vrouwelijke adviseur gevraagd of dat echt 100% zeker is en hopelijk zou mijn salaris in ieder geval geen probleem zijn en de adviseur reageerde eigenlijk niet alleen over mijn salaris, maar ook over hoe ik mijn betaalrekening beheer en hoeveel het saldo dat ik zou behouden, zou ook deel uitmaken van een definitieve beslissing die rond 12 oktober 2020 wordt genomen!
Ik heb wel geantwoord, zie ik en op basis daarvan zal ik daarom wachten tot deze tijdsperiode is bereikt.
Op 13 oktober 2020 heb ik echter geprobeerd om een ING Credit Card aan te vragen met een goed saldo plus een goed BKR-record plus een goede Experian en plus geen andere negatieve records met te late of ontbrekende betalingen sinds mijn volledige status in de Nederland, maar helaas en jammer dat ik werd afgewezen, geweigerd met een ING Credit Card!
Ik heb wel een formele klacht ingediend bij ING, maar aangezien er niet wordt gereageerd, hoe verder te gaan met een dergelijke bankrelatie!
Als Kifid niet kan helpen, dan overweeg ik om een Advokaat erbij te betrekken of als dat ook niet helpt, heb ik geen verdere opties of keuzes en stop ik met mijn ING Bankieren incl. eventuele huidige spaartegoeden en ontvangen salarissen van paids
Gewenste Oplossing:
Resolutie:
Geef een creditcard uit, aangezien mij dienovereenkomstig in aanmerking komt en accepteer eindelijk mijn reguliere betaalde salarissen op mijn lopende rekening op basis van beloofde gronden tijdens en na het openen van de rekening!
