Klacht: Informatieverstrekking

op 14 februari 2018 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Vanaf spoor 11 vertrekt normaal gesproken om en om de trein naar Groningen en Leeuwarden, om het half uur, maar vanochtend (14-02-2018) was de schermen opeens leeg. Er was geen melding over een storing, de borden waren leeg. Ook op de algemene borden was er totaal geen informatie over Leeuwarden/Groningen. De 9292 reisplanner gaf aan dat de treinen naar het noorden vanaf spoor 9 reden, maar daar stond ook niks over Groningen/Leeuwarden.

Ik ben vervolgens maar naar de informatieverstrekker gestapt, die me heeft verteld via Schiphol te reizen. Op Schiphol kon ik echter vervolgens ook niks over Groningen/Leeuwarden vinden, dus heb ik het daar weer gevraagd: wat blijkt: Ik moet de trein richting Leeuwarden nemen over een half uur en dan in Zwolle overstappen op de intercity naar Groningen, die vanuit Utrecht komt! En ik weet nog steeds niet waarom de trein naar Groningen niet in Utrecht te vinden was!

Deze informatieverstrekking was, zacht gezegd, belabberd. Hij was letterlijk niet bestaand. Óf meld duidelijk waar de storing zit, zodat ik zelf een alternatieve route kan vinden, óf geef goed alternatief reisadvies, óf, als er helemaal geen storing is, wat het achteraf lijkt te zijn geweest, geef gewoon aan waar de eerstvolgende trein naar Groningen of Leeuwarden vertrekt.

Wanneer gewoon altijd staat aangegeven van waar een trein vertrekt, wanneer dat nog niet bekend is dàt dan staat aangegeven, en wanneer er ergens een storing is dat ook ergens staat aangegeven. Een vrij basis verantwoordelijkheid van de NS/de stations, lijkt me.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rvvermeulen