Klacht: Onfatsoenlijke incasso kosten

hython op 08 mei 2024 over Infomedics in de categorie Betalingsdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 19 januari 2024 heb ik een rekening gekregen voor 22223561849071. Ik meende die betaald te hebben het is immers ook maar 18 euro. Nu lijkt er achteraf iets niet goed gegaan te zijn.
Op 16 februari heb ik een andere rekening 02225867901071 binnen gekregen die ik ook gelijk betaal.
Op 20 februari komt er een herinnering binnen voor 22223561849071. Ik ging er alleen vanuit dat het om rekening 02225867901071 ging en dat het mogelijk nog niet goed was doorgekomen. De laatste 3 nummers waren immers ook hetzelfde.

Voor de zekerheid heb ik toch even een antwoord op jullie herinnerings mail gestuurd waarin ik uitleg dat ik de rekening al had betaald.

Inplaats van een reactie op deze mail krijg ik gelijk incasso kosten om mijn oren.

Dit voelt allemaal als een misverstand en ik leg alles uit via mail. Ik krijg dan vervolgens een best klantonvriendelijke mail terug dat jullie genoodzaakt zijn tot incassokosten. Jullie kunnen dan beter iets schrijven als het spijt ons hoe het gelopen is maar vanwege bla bla. Er is namelijk helemaal geen noodzaak tot incassokosten, ik ben toch geen wanbetaler? Jaren is mijn familie een indirecte klant bij jullie en al vele jaren betalen wij alles netjes snel.

Ik snap dat jullie bij wet maar één herinnering hoeven te sturen. Maar het is gewoon netjes en klantvriendelijk om meer te doen dan het minimum en in te leven in mensen die zorg nodig hebben. Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat er door een organisatie maar één herinnering werd gestuurd.

Nu zie ik precies over dit ook buitenproportioneel aantal klachten op het internet staan en die kunnen jullie niet gewoon allemaal labelen als wanbetalers die eronderuit proberen te komen.

Gewenste Oplossing:

Ik wil mijn Incassokosten van €31,50 graag terug hebben en hopelijk ook dat er wat aan de huidige betalings procedure gedaan wordt. Kan niet moeilijk zijn om eerder een automatische herinner te sturen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Infomedics over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Infomedics in behandeling genomen

Infomedics

Heeft op 13 mei 2024 om 13:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Infomedics een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door hython