Klacht: Ondanks verzekerd toch een rekening?

Vlendre op 12 mei 2024 over Infomedics in de categorie Betalingsdiensten

Ik had altijd problemen met mijn ondergebit . De enige oplossing klikgebit. Hulpverlener zei dat dit volledig uit de basisverzekering werd betaalt. Maar wel het eigen risico 385 moest betalen. Naast de basisverzekering heb ik ook nog een aanvullend voor 100% vergoeding. De implantoloog zei,wanneer de hij machtiging binnen had,de behandeling snel kon. Ik ben dus snel behandeld, eigen risico is automatisch van mijn rekening geschreven en de rekening van de implantoloog is betaald door de verzekering. Zover zo goed. Na herstel van ongeveer twee maanden kon het gebit omgevormd worden tot klikgebit. Dan zou de hele behandeling klaar zijn. Dus klikgebit klaar; goed verzekerd en betaald. Krijg ik toch nog opeens een rekening van maar liefst 949,61 euro? Ik heb deze rekening dus maar zelf maar bij mijn zorgverzekering gedeclareerd.
Beslissing: afgewezen: reden: Er is een machtiging vereist, maar er is geen machtiging afgegeven. Voor sommige zorg is toestemming nodig, alleen dan krijgt u een vergoeding. Deze toestemming wordt ook wel Akkoordveklaring genoeemd. de zorgverlener vraagt dit voor u aan, dan hoeft dan zelf niets te doen. aan. Dit heeft de zorgverlener niet gedaan aldus de vezekering.

Akkoordverklaringen
Ingangsdatum Einddatum Soort zorg Omschrijving Status
Er zijn geen akkoordverklaringen voor zorg aangevraagd.

Dus hulpverlener is niet betaald. En legt Infomedics de rekening maar bij mij neer.
Maar dan is de hulpverlener toch ingebreke? Ik ben ben goed verzekert, bovendien zit het ook nog in de basis verzekering. En ik heb mijn verplichte eigen risico betaald. Om een vergissing van paar paar tientjes zal ik niet zeuren. Maar iefst 949.61 euro, omdat de zorgverlener iets niet heeft doorgegeven of gedaan? Vind ik te gortig, bovendien voor mij onbetaalbaar hoog.

MVG Vlendre

Dat Infomedics met de verzekering kontakt opneemt en de 'fout' van de machtiging/akkooordverklaring recht trekt en dat de zorgverlener betaald kan worden vanuit de verzekering.

Beoordeling 7/10 star-4 (10)

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Infomedics over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Infomedics in behandeling genomen

Infomedics

Heeft op 13 mei 2024 om 13:28 geantwoord

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Infomedics een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vlendre

Heeft op 24 mei 2024 om 14:54 geantwoord

Beoordeling 7/10 star-4 (10)

Opgelost:

We hebben de rekening teruggegeven aan uw zorgaanbieder omdat er een correctie nodig was.
Uw zorgaanbieder heeft de rekening heeft gestopt, bijvoorbeeld omdat u het bedrag al direct aan de zorgaanbieder heeft betaald, of omdat uw zorgaanbieder de rekening uit coulance heeft kwijtgescholden.
U hebt een betalingsregeling afgesloten met het CMIB

Alle klachten die gemeld zijn door Vlendre