Klacht: Inferieur navigatiesysteem

op 30 september 2016 over Volvo Nederland in de categorie Automerken

We hebben vorig jaar een Volvo V70 gekocht en hadden al anel klachten over het navigatiesysteem. Om een paar voorbeelden te geven:
– plaatsnamen worden in veel gevallen verhaspeld,
– bij een rotonde wordt, als je de eerste afslag moet nemen, consequent déé eerste afslag gemeld,
– en erg irritant, als je af moet slaan zegt het systeem eerst ‘sla rechtaf’, om pas na een pauze te zeggen ‘na 200 meter’ in een drukke stad ben je dan al bijna rechtaf gegaan.
We hebben daarover geklaagd maar ons werd gemeld dat daat niet aan gedaan kon worden. Voor deze V70 reed ik in een oude Volvo 240 met een navigatiesysteem uit 2004 dat significant beter presteerde dan het systeem dat nu in de V70 wordt gebruikt.
Mijn verbazing was zeer groot toen ik gisteren in De Volkskrant een artikel las over de introductie van de nieuwe V90 (de opvolger van de V70), in dat artikel wordt melding gemaakt van dezelfde klachten over het navigatiesysteem.
Is Volvo dan niet gevoelig voor feedback?

Het zou Volvo sieren als men serieus naar de klachten over het navigatiesysteem gaat kijken en ook haar bast doet om d.m.v. een goede software update de klachten over dit systeem te verhelpen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volvo Nederland

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volvo Nederland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Korfgraaf