Klacht: ineens incassade in de bus

op 18 juli 2012 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Ik wilde begin december mijn huidige zorgverzekering opzeggen , dat ging niet omdat er blijkbaar nog rekeningen openstonden van 2010. Ik heb hier nooit enig schrijven over ontvangen.Ik kreeg ineens te maken met Incassade die mij een rekening onder mijn neus schoof incl. gerechtskosten á 700 euro. Ik heb nooit iets ontvangen of gehoord, geen aanmaningen of iets, en als ik wil veranderen van zorgverzekering komt dit boven tafel. Ik wilde een betalingsregeling treffen en heb dat ook gedaan voor 50 euro per maand. Die gerechtskosten wil ik niet betalen want ik heb nooit iets gehoord van Incassade. Door omstandigheden dat mijn ex-werkgever niks betaalde kon ik de eerste 3 maanden van 2012 mijn premie niet betalen. WEER Incassade Er blijkt ineens een nieuw dossier aangemaakt te zijn terwijl mij was gezegd dat de het laatste bedrag bij het openstaande zou komen en dus geen extra kosten met zich mee zou brengen. Dit is niet gedaan waardoor ik nu weer tegen gerechtskosten aan zit als ik niet binnen 2 weken 500 euro betaal. Ik weer aan de telefoon met Incassade en zeggen ze me doodleuk, nee hoor, dat doen we nooit dossiers samenvoegen. Ik betaal trouw wat is afgesproken en als ik vraag hoe het toch komt dat het openstaande bedrag weinig verlaagd dan zeggen ze dat ze intern de betaling verdelen over beide dossiers. Ik betaal toch niet voor niets met de vermelding van een dossiernummer? Ik krijg heel sterk het gevoel dat als je eenmaal met Incassade te maken hebt je er heel, heel moeilijk van af kunt komen ook al betaal je. De laatste openstaande rekening werd me doodleuk verteld, dit is het openstaande bedrag en u maakt 122 per maand over. Geen gesprek over mogelijk. Nou ik kan dat niet betalen want als je ex-werkgever niks overmaakt is de spoeling heel erg dun. Deze praktijken van dit bureau lijken nergens op en afspraken kun je er niet mee maken. Ik wil gewoon mijn 50 euro per maand blijven betalen en van die gerechtskosten wil ik af. Die betaal ik niet, dan hadden ze me moeten aanmanen. De zorgverzekering heeft mijn goede adres en als die een openstaande rekening uitbesteed aan Incassade moeten ze het juiste adres erbij geven en niet pas als ik veranderen wil. Na ruim 1.5 jaar kwam ik er dus pas achter dat er nog een rekening openstond van 500 euro die inmiddels dus door de kosten is gestegen naar 1200. Dan de nieuwe rekening, ook die betaal ik,maar zonder kosten want bij Incassade doen ze maar en de mensen mogen betalen. Ze behandelen je zeer onjuist of je een crimineel bent en voor die houding van hen ga ik niet kromliggen. Ze zijn heel snel als het gaat om de betalingsregeling naar hun hand te zetten en je daarmee allerlei verplichtingen op te leggen,ik pas hiervoor. Als je belt wordt je nors te woord gestaan terwijl ik toch echt de regeling nakom van 50 euro. Het zal wel niet genoeg zijn maar ze doen het er maar mee want meer heb ik niet.

Ik betaal mijn afgesproken 50 euro in de maand en los zo mijn openstaande rekening in, minus kosten.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

Bericht van Syncasso

5 jaren geleden - Naar aanleiding van de klacht, heeft Incassade een schriftelijke toelichting naar de betrokkene verzonden. Om de privacy van de betrokkene te waarborgen, zal Incassade zich niet in het openbaar uitlaten over de inhoud van deze toelichting. Incassade vertrouwt erop dat zij met haar schriftelijke toelichting een genoegzame reactie op de klacht heeft gegeven.

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Syncasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door 1960Jo