Klacht: Incompetente boekingen en klachtafhandeling De Treinreiswinkel

op 05 september 2016 over Treinreiswinkel in de categorie Openbaar Vervoer

Mijne dames en heren.

Met grote verontwaardiging over de handelwijze van De Treinreiswinkel wend ik mij tot klacht.nl. Ik reis geregeld door Europa per trein en leg meestal het accent op het nog een keertje te reizen met treinsoorten en verbindingen die opgeheven gaan worden. Dit najaar gaan bijna alle nachttreinen in Frankrijk verdwijnen. Ik dus op de site van de Franse Spoorwegen (SNCF) kijken naar een 1e klasticket Parijs-Briançon en vond een enkele reis voor slechts 45 Euro. Dit kaartje kon ik om onduidelijke technische redenen niet boeken, (wat ik ook probeerde). Ik dus de Treinreiswinkel opgebeld of zij hem konden boeken. Deze hadden zij, echter voor 69 Euro. Omdat ik dat iets te duur vond, besloot ik maar 2e klas te boeken voor 35 euro, (zij het met erg grote tegenzin). Bij mijn reizen verzamel ik ook de echte treintickets en had me verheugd op een ticket, gedrukt op SNCF-papier, (deze zag ik weleens bij De Treinreiswinkel in Amsterdam liggen). Een week later kreeg ik tot mijn grote ergernis mijn ticket, geprint en driedelig-gevouwen op een A4-tje, en weg was mijn voorpret! Ik dus daarover geklaagd en alsnog om een ticket op SNCF-papier gevraagd, werd mij verteld dat De Treinreiswinkel sinds een jaar geen treinkaartjes meer op SNCF-papier mogen afdrukken. Later bleek op Internet het 1e klas-ticket gewoon voor 45 Euro te boeken was. Ik dus alsnog 1e klas geboekt voor 45 Euro, (omdat een 4p-couchette veel ruimer ligt dan een 6p couchette (2e klas dus) en 3 dagen later kreeg ik van de SNCF het 1e klas-ticket, geprint en wel op SNCF-papier in de bus. Ik met dit argument De Treinreiswinkel erop aangeschreven. Zij reageren bot door te zeggen dat ik verantwoording heb. Hoe kan ik weten dat zij hun leverwijze hebben aangepast en hoe moet ik nou controle uitoefenen op manco’s in hun boekingssysteem?

Omdat ze mij enerzijds zonder verwittiging vooraf een ticket, gevouwen op een A4-tje leverden, anderzijds mij niet konden leveren waarom ik vroeg, (een 1e klas-ticket voor 45 euro, wat destijds verkrijgbaar hoorde te zijn), en zij menen hun problemen op mij af te kunnen schuiven, (zonder het intern met de SNCF op proberen te lossen) waardoor ik 35 Euro voor niks heb staan uit te geven, geef ik De Treinreiswinkel bij deze de koude douche!

Als mijn de bij hun gedane boeking van 35 euro wordt terugbetaald en zij met de SNCF ervoor zorgen dat de prijzen van hun treinkaartjes niet meer afwijken met die van de SNCF-site.

Alle klachten die gemeld zijn door Daafje1975