Klacht: Incassobureau blijft onterecht maar doorbreien op kosten zonder daar weet van te hebben!

op 28 april 2017 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Al sinds 2015 bezig met het duidelijk maken dat er nooit een dagvaarding is ontvangen en dat het geld aan FBTO al betaald is.Dit was nog in behandeling bij G en P. Syncasso blijft maar doorberekenen en doorberekenen maar dit is onterecht.Ik heb destijds geen dagvaarding ontvangen. er is contact geweest met G en P en die vertelde dat bankbeslag onterecht was maar nu zegt Syncasso doodleuk dat ik dit niet kan bewijzen. Nog geen 200 euro is nu 1100 euro geworden!. Als ik telefonisch contact opneem word er doodleuk gezegd dat er maar niet meer word gereageerd omdat ik iedere keer het zelfde zeg? En dan er achteraan komt nog. We gaan hier gewoon mee door! Ik heb altijd meteen gereageerd maar krijg zelden een antwoord terug. Ik heb vorig jaar dan ook nog eens de moet bij elkaar gepakt om een heel verslag te maken zodat er precies gekeken kon worden wat er mis is gegaan. Ook dat is weer verspilde moeite. Als ik per brief een antwoord krijg in januari dit jaar heb ik hun vragen beantwoord en gevraagd hoe we dit op een goed manier kunnen oplossen. Wederom geen antwoord. Vrijdag kreeg ik ineens 2 brieven van syncasso in de bus . Deze hadden ze ook in het Russisch kunnen sturen want ik begreep er niets van. Maandag daarna . Net drie dagen later wederom dezelfde 2 brieven zelfde dossier nummer enzovoort. Ik snap er niets meer van! onderstaand mijn verslag en hoop dat ik nu eindelijk gehoord word.

Op 17-05-2015 heb ik FBTO aangeschreven i.v.m een betalingsachterstand.
Op 20-05-2015 heb ik een mail gekregen van Groenewegen en partners met uitstel tot en met juni 2015.
Op 22-05-2015 geeft FBTO aan dat uitstel via hun niet meer mogelijk is en dat dit dossier naar een incasso buro gaat.
Op 10 juni van Gen P een bericht ontvangen dat ik een bedrag van €412.66 moet overmaken.
Deze is in Augustus overgemaakt
Op 30-09-2015 krijg ik de melding dat er bankbeslag is gelegd op mijn bankrekening. Ik heb daar meteen over gebeld en uitgelegd dat ik geen dagvaarding of iets ontvangen heb , voor die tijd, en er is ook geen deurwaarder geweest en ik had e 412.66 euro al in augustus betaald. De vrouw aan de telefoon geeft al aan dat dit niet klopt en dat inderdaad is betaald maar er stond nog wel een ander dossier open.
Ik heb op 01-10-2015 dan ook gevraagd naar de stukken maar die heb ik nooit ontvangen. Er is niet geantwoord en ik heb ook nooit een aanmaning of iets dergelijks ontvangen
Dan krijg ik op 09-10-2015 een afschrift van een deurwaarder voor dossiernummer 251530580 met een bedrag van €593.49 met nog een mededeling van het bankbeslag van september.
Op 13-10-2015 geef ik aan dat ik dit afschrift heb ontvangen en dat dit dossier al gesloten had moeten zijn.
Op 27-10-2015 geeft G en P nog steeds aan dat er €681.11 verschuldigd is voor dossiernummer 251530580.
Op 27-10-2015 geef ik aan nog steeds geen antwoord te hebben gekregen op mijn vraag van 13-10-2015 en op 10 -11-2015 geef ik dit nogmaals aan dat ik wederom geen reactie heb ontvangen van G en P.
Op 16-03-2016 krijg ik weer een melding over dossiernummer 251530580, dat ik een achterstand zou hebben en ik heb nogmaals gevraagd waar dit op gebaseerd is.
Op 18-03-2016 krijg ik de zelfde melding van een ander dossiernummer.
Op 11-05-2016 krijg ik een brief met weer dossiernummer 251530580 dat ik nog €679.71 moet betalen . Maar waarvoor? Dit zijn onterechte kosten.
In mei stuur ik nogmaals een mail waar in ik aangeef dat dit dossier nummer gesloten zou moeten zijn, omdat dit al betaald is.
Op 23-05-2016 doe ik dit wederom.
Op 03-06-2016 geeft u aan dat een betaalregeling niet kan met een bedrag van 50 euro omdat wederom het nummer 251530580 er bij staat en dat is op dat moment €316 ?
Op 07-06-2016 geef ik aan dat de berekeningen niet correct zijn er staan ook geen kosten en dergelijke maar alles word verstopt in een premie betaling( zo lijkt het).
Op 10-07-2016 ontvang ik van u een berekening die wederom niet correct is.
Waarom zou ik extra kosten betalen voor een nummer waar nooit geen dagvaarding op geweest is. U geeft aan dat dit op 01-07-2015 is geweest en dat op 18-08-2015 de rechtszaak zou zijn geweest. Daar ben ik dus niet van op de hoogte en dat is ook nooit gebeurt. Dat ik in augustus het bedrag heb overgemaakt heeft niets te maken met deze datums want ik wist daar het bestaan niet eens van.
Op 10-06-2016 geeft u ook nog aan dat mijn iets betekend is op 16-09-2015. Ook daar is hier niets van bekend.
Op 06-07-2016 geeft u aan niets meer van dit dossier in behandeling te nemen. U geeft aan dat ik niet tijdig heb betaald. Maar na aanleiding van wat! Ik was niet op de hoogte van datums en bedragen niet meer als die €412.66.
Op 18-11-2016 Reageer ik per mail op een brief die ik van u gekregen heb. Die brief heb ik gekregen op de 17e. En daar in stond dat ik voor zondag de 20e het volledige bedrag moet hebben overgemaakt. Dat kan zowieso niet in die drie dagen. En dat ik hier ook een deurwaarder voor aan de deur heb gehad. Maar dat is niet waar. Dit is niet aan de orde geweest en kan daarom ook niet uitgevoerd worden.
Op 28-12-2016 komt er wel een deurwaarder aan de deur en het bedrag is nu €880.55 geworden. En hier staat ook nog een melding in van een bankbeslag.
Ik heb hier ook weer meteen over gebeld en meneer wilde niet echt horen wat ik te zeggen had en had nergens geen begrip voor. Hij hield alleen maar vol dat ik gewoon moest betalen en dat hij niets uit ging zoeken en dat hij gewoon hier mee doorging als ik niet ging betalen?
Dit verhaal is uitgelopen op een betaling die mij afgedwongen word terwijl er geen dagvaarding is geweest. En allang betaald heb. Volgens de laatste meneer aan de telefoon zou ik 159 euro te weinig hebben betaald. Tot op de dag van toen was ik niet eens op de hoogte wat ik dan niet betaald zou hebben . Ik heb immers die informatie niet. Ik heb na de eerste keer hierover ook meteen contact gezocht, in 2015, en dit is geweest na dat ik er achter kwam dat ik een bank beslag zou krijgen , of al in werking was gesteld. De mevr van G en P gaf ook aan dat dit verkeerd was en dat dit dossier gesloten was.
Ik heb in uw ogen het bedrag te laat overgemaakt voor een rechtszaak waar ik niets van af weet.
En nu is er ook al 2x onterecht beslag gelegd op mijn bankrekening wat mij ook €160 euro kost?

Ik heb hier energie in gestoken om u duidelijk te maken dat hier iets mis gaat en hoop dat u dit nu ook zo ziet.

Wanneer ik tevreden ben is dat zij ook terug gaan in de tijd en zien dat deze vordering gebaseerd is op een fout van hun kant. Ik ga daarom ook niet voor deze kosten opdraaien. Wat aan FBTO betaald moest worden is betaald met extra incasso kosten.
Dit moet hersteld en afgesloten worden zoals dit in 2015 gedaan had moeten zijn.
En wil per mail hier op de hoogte van gesteld worden.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Syncasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Syncasso

Heeft op 02 mei 2017 om 12:49 geantwoord

In bovenstaande kwestie heeft Syncasso op 2 mei 2017 een brief naar betrokkene verzonden. Daarin geeft zij een uitvoerige toelichting op het verloop van de zaak en dan met name over hoe de kosten in deze zaak zijn ontstaan en waarom die nog betaald moeten worden. Wij vertrouwen er op deze klacht hiermee naar behoren te hebben afgehandeld.

Heeft op 03 mei 2017 om 11:47 geantwoord

Dit is geen oplossing! dit is gewoon weer een herhaling sturen zo0als ze dat altijd doen. Ze lezen het niet . Ze begrijpen het niet.
Ik wil een passende oplossing. Ik heb deze fout niet gemaakt. Ik ben niet goed ingelicht. Als dit wel zo was dan was dit allang opgelost en hadden deze kosten niet opgelopen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ed John