Klacht: inasseren en zaken doen met frauduleuze bedrijven versus maatschappelijk verantwoord ondernemen

op 18 januari 2017 over Incasso Unie in de categorie Incassobureaus

De Nederlandse Incasso Unie werkt willens en wetens mee aan het incasseren van geld van slachtoffers van bedrijven die met valse bedoelingen geld aftroggelen van onschuldige mensen.
\”Fly2Buy\” en \”voordelig Winkelen Online\” zijn van die bedrijven die mensen bellen om hen over te halen een contract aan te gaan. Als je dan vervolgens probeert daar van af te komen zijn ze onberijkbaar of negeren alles wat je met ze afspreekt. Vervolgens geven ze de inning van de factuur uit handen aan de Incasso Unie die willens en wetens de slachtoffers van deze oplichters achterna gaat zitten.
Als je dan contact opneemt met de Nederlandse Incasso Unie en vraagt waarom zij zaken doen met dit soort bedrijven is het antwoord dat de juristen aangeven dat dat binnen de wet is. Mooi hé? De wet ontslaat de directie van Nederlandse Incasso Unie toch zeker niet van hun eigen moraliteit? Waar is het maatschappelijk verantwoord ondernemen van deze onderneming gebleven? Ik daag de directie uit om aan hun beleid van maatschappelijk verantwoord ondernemen toe te voegen dat zij in hun voorwaarden opnemen dat zij contracten met opdrachtgevers op ieder willekeurig moment mogen beëindigen als blijkt dat een opdrachtgever opzettelijk bezig is consumenten te benadelen. De onafhankelijke consumentenbond kan daar een toets voor zijn.

Ik ben tevreden als de incasso opdracht wordt ingetrokken en als de directie van de Nederlandse Incasso Unie aan hun voorwaarden iets toevoegt waardoor zij opdrachten terug kunnen geven aan opdrachtgevers die willens en wetens consumenten financieel benadelen. Dit in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Ik daag de directie uit om een voorbeeld te zijn in hun branche. Nu gooien ze hun (goeie) naam te grabbel door opdrachten van onbetrouwbare opdrachtgevers gewoon uit te voeren. Naast juridisch correct handelen ook moreel besef tonen en waarmaken.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Incasso Unie over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door jgvl