Klacht: Incasso niet uitgevoerd gelijk bestempeld als wan betaler

op 29 mei 2021 over Allianz Direct in de categorie Verzekering

De incasso was niet uitgevoerd omdat ik die ochtend een grote rekening betaalde, hierdoor stond er eventjes niet genoeg op wanneer ze het later op de dag wouden incasseren. 2 mails gehad die in de spam kwamen hierdoor heb ik ze niet gezien en ben ik direct uit de verzekering gegooid zonder dat ze enige contact hebben gezocht via de telefoon of met een brief. Ik ben een drukke ondernemer en in de corona periode was ik met alles druk behalve mijn privé situatie! Ze geven mij geen kans om achterstallig en direct vooruit te betalen. Enorm slechte verzekering. Ik kan nergens meer terecht en andere verzekeraars geven aan dat dit niet de gang van zaken kan zijn en een brief minstens op z’n plaats was geweest..

Een oplossing, ik ben geen wanbetaler en wil mijn auto verzekerd hebben.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allianz Direct over deze klacht.

Bericht van Allianz Direct

1 maand geleden - Beste Luke0313, Bedankt dat je de moeite neemt om je klacht met ons te delen. Jouw mening is belangrijk voor ons en geeft ons de kans onze service te verbeteren. Wat kun je van ons verwachten? We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je straks weer helemaal tevreden over ons bent. We gaan zorgvuldig met je klacht om en zorgen voor een helder en volledig antwoord. Daarom kunnen we je bericht niet direct beantwoorden. We gaan eerst goed uitzoeken wat er is gebeurd. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie, maar uiterlijk over veertien dagen. Als we toch wat meer tijd nodig hebben, laten we je dit natuurlijk weten. Met vriendelijke groet, Kim Namens het Allianz Direct Klachtenteam

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Allianz Direct in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allianz Direct een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allianz Direct

Heeft op 31 mei 2021 om 14:57 geantwoord

Beste Luke0313,

Bedankt voor het delen van je klacht. Ik begrijp uit je bericht dat je erg ontevreden bent over de beëindiging op een betaalachterstand. Ik ben in je dossier gedoken en deel graag mijn bevindingen met je.

Naar aanleiding van je contactmomenten via de chat en je bericht hier, heb ik telefonisch contact met je opgenomen. Zoals zojuist besproken, pas ik een eenmalige coulance toe. Je polis is dan ook bij deze gereactiveerd. Dit betekent dat er binnen een week twee automatische incasso’s plaats gaan vinden.

Je kan nu inloggen op je account om de actieve polis in te zien. Als jij er nog voor zorgt, dat je een van onze e-mails, vanuit je spam naar je inbox verplaatst, kan dit in de toekomst niet meer voorkomen.

Ik ben blij dat we er zo uit zijn gekomen. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag.

Marjella
Namens het Allianz Direct Klachtenteam