Klacht: incasso na einde contract online.nl

op 07 juli 2017 over Online in de categorie Alles-in-1

Vandaag zag ik op mijn rekening dat er na het beëindigen van abonnement nog is geïncasseerd van mijn rekening. Helaas zag ik dit te laat en kan in niet meer storneren.
Meteen gebeld met de klantenservice, daar werd mij verteld dat het door het systeem was gedetecteerd en dat binnen 6 tot 8 weken het geld wordt terug gestort. Ik heb verteld dat ik dat een er lange periode vindt voor het terug betalen van geld dat helemaal niet geïncasseerd had moeten worden. En dat dit ook niet zal meehelpen om ooit terug te keren als klant. Mij is verteld dat dit de procedure is en dat daarmee het verhaal ophoud.
Buiten de lange periode vind ik het vreemd dat er vanuit online zelf geen contact is gelegd over deze verkeerde incasso. Pas als ik zelf bel komt er actie.
Daarnaast werd mij verteld dat het geld wordt gebruikt als waarborg voor het terugsturen van het modem. Dus pas als het modem als geretourneerd is geregistreerd wordt dit geld vrij gegeven. Dit geld is onterecht geïncasseerd en mag in mijn ogen niet als borg worden gebruikt. Mijn modem is overigens een modem dat blijkbaar niet terug hoeft gestuurd te worden, maar dat hoorde ik ook nu pas. Hier is nog helemaal niet over gecommuniceerd. Dus zal het ook wel niet geregistreerd zijn dat ik mijn modem al het terug gestuurd of niet hoef terug te sturen.

Ik ben tevreden als het geïncasseerde bedrag per ommegaande wordt teruggestort. Immers als ik als klant 2 maanden te laat zou betalen, zou dat ook niet worden geaccepteerd.

Ik wil excuses voor een aantal zaken:

Het systeem heeft blijkbaar de betaling als verkeerd geregistreerd maar ik moet zelf bellen.

Het duurt 6 tot 8 weken na het bellen voor er wordt terug gestort (29 mei was de incasso)

Het geld wordt gebruikt als borg

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Online over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Online in behandeling genomen

Bericht van Online

1 maand geleden - Beste heer Mendelts, Zojuist hebben we elkaar telefonisch gesproken. Op mijn advies gaat u het bedrag proberen te storneren bij uw bank. Zodoende hoeft u niet 6-8 weken te wachten op het geïncasseerde bedrag. Met vriendelijke groet, Martijn Online.nl Expert Team

Reactie van de melder van de klacht pietermendelts

1 maand geleden - Ik waardeer dat de moeite is genomen mij terug te bellen.

Alle klachten die gemeld zijn door pietermendelts