Klacht: Incasso kosten ondanks betaling

op 15 december 2017 over Alektum incasso in de categorie Incassobureaus

Ik kreeg een incasso brief gedateerd 21 november 2017 mbt een openstaand nota van zalando. Echter het ik de rekening, weliswaar te laat maar betaald op 20 november 2017. Hiervan telefonisch en per email op de hoogte gesteld met bewijs betaling, dit is ook door zalando bevestigd.

Alektrum blijf toch volhouden dan ik de incassokosten van eur 40 aan hen moet betalen. Is dit terecht of willen zij hieraan verdienen zoals de meeste incassobureaus?

Mijn standpunt is betaling voldaan op 20 november, incassobrief gedateerd 21 ontvangen => kwijtschelding incassokosten

Kwijtschelding incassokosten

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Alektum incasso over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Alektum incasso in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Alektum incasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alektum incasso

Heeft op 18 december 2017 om 10:46 geantwoord

Geachte R. Baldan,

Op 15 December 2017, heeft Alektum Group heeft u per email reeds beantwoord inzake uw klacht. U geeft aan deze inderdaad te laat te hebben betaald. De ontvangst datum van onze factuur is niet leidend.

Op de laatste aanmaning van Zalando staat vermeldt dat u deze factuur uiterlijk 4 November diende te voldoen, ook stond hierin dat bij het uitblijven van een betaling de factuur uit handen zou worden gegeven aan een incasso bureau. Alektum Group heeft deze factuur sinds 16 November 2017 in behandeling, 2 weken na het verstrijken van de uiterste vervaldatum, waarin naar het incassobureau en de kosten conform de Wet Inkassokosten 2012 wordt verwezen. U heeft deze factuur op 20 november voldaan, dit is 16 dagen na het verstrijken van de uiterste vervaldatum.

Alektum Group gaat ervan uit u hiermee duidelijk te hebben geinformeerd, en verzoekt u om de openstaande factuur z.s.m. te voldoen.

Heeft op 22 december 2017 om 09:50 geantwoord

Ik ga er niet mee akkoord en zal hierover een email uit sturen

Alle klachten die gemeld zijn door R Baldan