Klacht: incasso

op 13 mei 2020 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

We hebben vandaag een incassobrief ontvangen via Plaggemars.nl. Het gaat over het niet betalen van het abonnementsgeld van 1 periode.
We hebben sinds oktober weer de Telegraaf voor de prijs van 18.50 euro pm. Dit bedrag wordt automatisch geïncasseerd (dacht ik). Verder worden er geen facturen verstuurd. Het heeft even geduurd eer we er uit waren dat de automatische incasso geblokkeerd stond. We hebben hierover enkele malen contact gehad, (contact) wat op zich al geen sinecure is.
Het feit dat de Telegraaf geen facturen stuurt maar wel een sommatie zorgt voor wrevel van onze kant. Voor mijn eigen administratie heb ik een factuur nodig en als deze factuur bij mij op de deurmat valt dan wordt die ook gewoon betaald. De laatste factuur is inmiddels via automatische incasso verwerkt.
Nu ligt er dus een factuur van een incasso bureau op onze deurmat. Ik ben zelf ondernemer, maar dit is wel heel kwalijk, wat een arrogantie. Zeker in deze tijd van corona is het wel heel dubieus.
De kosten van de incasso liggen vele malen hogere dan het te innen bedrag. Werkelijk onvoorstelbaar.

Ik wacht jullie reactie af en hoor graag hoe we dit kunnen oplossen en hopelijk wijzigen in een voor ons en u juiste beslissing.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telegraaf over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 13 mei 2020 om 12:59 geantwoord

Geachte mevrouw Craenmehr,

Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft een bericht te hebben ontvangen van het incassobureau.

Wat vervelend te lezen dat u al meerdere malen contact met ons heeft gehad met betrekking tot de betaling van uw abonnement.
Wij begrijpen uw reactie in deze.

Op dit moment hebben wij nog 1 factuur openstaan voor de periode 29-03-2020 tm 28-04-2020 van 18,50 Euro. Deze hebben wij zojuist ook naar het bij ons bekende e-mailadres verzonden.
Graag willen wij u verzoeken deze per omgaande aan ons over te maken. Hiermee komen de kosten aan het incassobureau te vervallen. U hoeft zelf geen actie richting het incassobureau te ondernemen. Dit nemen wij op ons.

De periode van 29-04-2020 tm 28-05-2020 is inderdaad per automatische incasso voldoen. Hiermee lijkt de blokkering op de automatische incasso te zijn opgeheven.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet
SA- Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door benennel