Klacht: In strijd met ‘wet koop op afstand’ en bedenktermijn

op 16 juni 2016 over GSMWeb in de categorie Internetshops - Mobiele telefoons

Op 28 mei een bestelling voor telefoon met abonnement geannuleerd. Dit was binnen de 14 dagen bedenktermijn. GSMWEB blijft volharden dat dit niet kan terwijl T-Mobile zegt dat het wel kan maar dat GSMWEB dat moeten annuleren. Men wijst naar elkaar en dan is de boodschap dat de wet dan niet van toepassing is omdat de andere partij die moet uitvoeren. GSMWEB beroept zich dan ook nog op de FAQ op hun website waarin aanvullende algemene voorwaarden staan die afwijken van datgene wat in de Wet staat.
De autoriteit consument en markt (ACM) geeft aan dat dit niet mag.
Ik ben benieuwd hoe ze dat aan de geschillencommissie gaan uitleggen.

Ze moeten de order annuleren aan hun kant en bij T-Mobile. Vervolgens excuus aanbieden aan mij voor alle stress en ellende die ik hier al vanaf 28 mei van heb gehad. Voor de agressieve verkoopmethode waarbij ze je doen geloven dat je hoe dan ook iets moet kopen bij ze. Je kan er niet vanaf maar mag wel veranderen naar een andere provider. Je kiest dan iets voordeligs van een maand om er toch maar vanaf te zijn. Vervolgens regelen ze dat zo dat je te laat bent en toch weer terug bij af bent, namelijk de order die je geannuleerd hebt en waar je dan nog 2 jaar aan vastzit. Voor de agressieve klantenservice waar een speciaal opgeleide medewerker zit die klanten die willen annuleren afbekt en op een ongelooflijke manier tekeer gaat. Voor al die zaken is een excuus eigenlijk te weinig maar het is beter dan niets. Maar bovenal gewoon annuleren zoals de Wet voorschrijft.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GSMWeb

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GSMWeb nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door IT-auditor