Klacht: in rekening gebrachte incasso kosten van 40 euro

op 01 september 2016 over Fa-Med B.V. in de categorie Betalingsdiensten

Geachte heer/mevrouw,

Voor de factuur (notanummer 29.98259.027529074) zijn er door Famed incasso kosten in rekening gebracht.

Ik heb gebeld met famed en heb uitgelegd dat door onze vakantie in het buitenland de overboeking helaas niet op tijd heeft kunnen plaatsvinden. Daardoor heb ik mijn factuur voor de ziektekosten te laat betaald. Dit is de eerste keer dat dit gebeurt. Ik heb meteen het volledige bedrag , dus het notabedrag van 119,19, betaald. Ik was paar dagen te laat. Famed heeft nu credios ingeschakeld en ik heb van credios een brief ontvangen om incasso kosten te betalen van 40,-. Ik vind dit niet redelijke en zeker niet gepast.

Op basis van rechtspraak over dit onderwerp blijkt dat voor de verschuldigdheid van incassokosten vastgesteld dient te worden en tevens onderbouwd dient te worden op grond waarvan deze verschuldigd zijn en voorts moet komen vast te staan dat genoemde kosten daadwerkelijk zijn gemaakt. Daarbij geldt het uitgangspunt dat het moet gaan om verrichtingen die meer omvatten dan enkele herhaalde aanmaning en of het op gebruikelijke wijze samenstellen van het dossier. Deze kosten zijn niet redelijk en billijk te noemen en het dus onredelijk om deze kosten te vorderen.

Ik wil u vriendelijk verzoeken om een eenmalige coulance te tonen en de vordering van 40,- aan incassokosten te laten vervallen c.q. stop te zetten.

Ik verneem graag van u.

Met vriendelijke groeten,

mw. Dadashzadeh

op het moment dat u een eenmalige coulance toont en ik die 40 euro aan incasso kosten niet hoeft te betalen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Fa-Med B.V. over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fa-Med B.V. in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fa-Med B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fa-Med B.V.

Heeft op 05 september 2016 om 17:00 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Musgan