Klacht: Importkosten betaald, worden niet verwerkt en moet nog eens betalen

op 25 mei 2021 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Heb voor mijn pakket importkosten online voldaan.
Is niet geregistreerd bij UPS en moet nu voor afhaal nogmaals betalen.
Inmiddels over 16 dagen verspreid reeds 7 keer gebeld zonder verder te worden geholpen. Ook naar 3 verschillende mailadressen verwezen waar ik inmiddels meer dan 10 e-mails aan heb verstuurd zonder reactie.

Klantenservice geeft aan niet te kunnen helpen, en enkel frustratie te begrijpen. Zien het niet mogelijk om mijn betaling (waarvan al meerdere keren een betaalbewijs is opgestuurd) te koppelen aan het pakket en deze vrij te geven. Krijg enkel een mail doorgestuurd dat over 6 dagen mijn pakket retour afzender gaat, omdat ik niet betaald heb, en dat er mogelijk extra kosten in rekening worden gebracht als ik niet betaal.

Als de betaling gekoppeld wordt aan de factuur, en ik mijn pakket mag afhalen.

Herbenaming van klantenservice naar afwimpellijn zou een goeie aanvulling zijn van de oplossing.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 25 mei 2021 om 17:54 geantwoord

Beste Bas,

Bedankt voor uw bericht.

Wat spijtig om te horen dat u niet de service heeft ervaren die we graag zouden bieden, ons excuses hiervoor.
Ik heb een dossier aangemaakt naar de Import afdeling om dit voor u op te lossen.
Mocht u ze zelf willen bereiken , kunt u mailen naar [email protected]

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.
Mocht u nog verdere vragen hebben, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

UPS Customer Service
Belgium The Netherlands