Klacht: IKEA retourvoorwaarden tegen de wet

op 22 september 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ik heb onlangs een bestelling via IKEA webshop ontvangen en wil een deel ervan retourneren, maar omdat de bezorgkosten 55 euro waren en het
vloerkleed alleenmaar 70e, dan win ik ermee niks, als zij zelf komen ophalen en ik de retourkosten betalen moet (want het is maar een deel en niet de hele bestelling), dus ik wil het kleed zelf naar een warenhuis brengen. Dat mag, maar dan wordt mij mijn geld geweigerd – ze bieden alleen een tegoedpasje aan! Hun voorwaarden zijn volledig omgedraaid – had ik het
kleed van een winkel ipv. webshop gekocht en zelf terug zou brengen dan zouden ze wel het geld op rekening storten.
Ik vind de situatie belachelijk – wat als ik nu meld dat ze wel zelf kunnen ophalen een geef als adres hun vestiging in Breda (wachtend op de parkeerplats), want de kosten worden bepaald door postcode – dan is het toch de kwestie van wie als eerste door welke deur kwam, om het ding te halen??
De wet Koop Op Afstand zegt duidelijk, dat ze hebben geen recht mij het geld te weigeren en het tegoedpasje aanbieden, want ik heb het artikkel via webshop gekocht! Ik heb al 2 keer contact opgenomen en ze bieden gewoon aan, dat ze dan zef komen ophalen – waardoor ik toch niet het volledige bedrag terug kan krijgen, want ik moet de retourkosten betalen

Ik wil gewoon het kleed naar een warenhuis in Breda terugbrengen en het geld op mijn rekening ontvangen. Nog beter zou zijn als ze ook hun voorwaarden aanpassen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door nelejs